Zwaar bevochten zege Boskant

maandag 09 november 2015

Door een 1-2 overwinning, uit tegen een fysiek sterk NLC’03, heeft Boskant aansluiting weten te houden met de top drie. Het is geen gemakkelijke overwinning geworden, dat zeker niet, want met name in de 2e helft had, met een beetje pech, het ook zomaar anders kunnen aflopen.

Voor rust was Boskant voetballend het betere team. Daardoor lag de druk in die periode voornamelijk op de defensie van de thuisclub. Een goede aanval leverde in de 15e minuut een mogelijkheid op voor Boskant spits Pieter van de Warenburg, maar z’n inzet had te weinig venijn. In de 29e minuut was Pieter de aangever. Hij bereikte met z’n pass echter de vrijstaande Rens van de Wijdeven niet, zodat ook deze kans verloren ging. In de 40e minuut was het wel raak. Een prima dieptepass van Maarten van der Linden bereikte Jim van der Zanden die op volle snelheid NLC’03 doelman Thomas Fransen verraste met een loepzuivere schuiver in de korte hoek: 0-1.
Enkele minuten later leek een dieptepass op Roy van der Linden de aanzet voor een tweede treffer; z’n inzet, na het uitspelen van een één tegen één situatie, werd door doelman Fransen echter onschadelijk gemaakt. Net voor de theepauze kreeg de thuisclub een mogelijkheid, maar de inzet van Bart van den Hurk was een gemakkelijke prooi voor Boskant doelman Tom van der Heijden.

NLC03 uit 2015_03 sitejpgOnder het toezicht oog van de Boskant bank lukt het Jim deze keer niet!

NLC’03 ging in de 2e helft nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker. Daardoor ontstond er wel meer ruimte achterin, waar Boskant na een snelle uitval al na 5 minuten van leek te profiteren. De voorzet van Roy bereikte echter de vrijstaande Pieter niet zodat de thuisclub in de wedstrijd bleef. In de 62e minuut was Boskant opnieuw dicht bij een 2e treffer maar bij een scrimmage voor het NLC’03 doel werd de bal tot vier keer toe uit de doelmond gewerkt. In de 70e minuut profiteerde Wouter Bijl, na een goede aanval van de thuisclub, van aarzelend ingrijpen in de Boskant verdediging en tikte de gelijkmaker tegen de touwen: 1-1. Heel even leek Boskant overlopen te worden en creëerde NLC’03 enkele goede mogelijkheden. Een eerste in de 72e minuut; de vrije trap van Wouter werd bij de 2e paal echter ternauwernood gemist door één van z’n medespelers. En een tweede in de 78e minuut na een vrij trap op rechts. De kopbal van verdediger Stijn Bijl had de 2-1 kunnen betekenen maar Boskant had geluk dat de bal via de binnenkant van de paal het veld inkwam waarna hij door de verdediging kon worden weggewerkt. In de 82e minuut besliste Boskant de wedstrijd. Na een goede actie van Emiel van den Elsen, ingevallen na een blessure van Pieter, wist de NLC’03 verdediging de bal nog wel weg te werken, maar de rebound werd door Roy vanaf ruim 20 meter feilloos over de uitgekomen doelman Fransen gelift: 1-2. Het werden nog een tiental benauwde minuten voor de Boskant aanhang want de thuisclub stuurde het hele team naar voren (doelman werd “voetballende laatste man”), maar het lukte Boskant om de voorsprong met gezamenlijke krachten over de eindstreep te trekken!

NLC03 uit 2015_06 sitejpgGeen succes voor Roy in de 1e helft
NLC03 uit 2015_07 sitejpgvv Boskant sterk collectief
NLC03 uit 2015_08 sitejpgWouter Bijl (NLC'03) op de huid gezeten door Maarten
NLC03 uit 2015_09 sitejpgHet moment dat Pieter geblesseerd raakt na een ongelukkig kopduel