Zwaar bevochten uitzege voor Boskant 1

maandag 01 november 2021

Boskant maakte een lastige start uit bij Woenselse Boys. In de warming-up vielen liefst twee spelers uit door een blessure. Omdat ook Rob van der Heijden zich af had gemeld in verband met de geboorte van dochter Luus, was het vooraf passen en meten.
Vanaf het eerste fluitsignaal werd het een spannende middag voor beide teams en hun aanhang. Boskant doelman Frank Thijssen moest in het eerste kwartier twee keer aan de bak toen de snelle Woenselse Boys speler Jay Jay Gramser voor hem opdook. Ook Boskant had al enkele mogelijkheden, maar vooralsnog ontbrak het aan de afwerking. In de 18e minuut kwam de thuisclub op voorsprong. Bij een verdedigende actie werd volgens scheidsrechter Swaan de bal door een van de Boskant verdedigers met de hand beroerd waardoor de bal op de stip belandde. Opnieuw zag Frank Jay Jay Gramser voor hem opduiken, maar deze keer was het wel kassa voor de thuisclub: 1-0. Drie minuten later was het weer bijna raak voor Woenselse Boys, toen de boomlange Bram van der Donk de bal uit een corner maar enkele tientallen centimeters naast kopte. Boskant kreeg langzaam maar zeker wat meer vat op het spel. In de 38e minuut leek de gelijkmaker te vallen na een goede pass op Mark van der Heijden. Zijn lobje miste net dat beetje hoogte om doelman Sidney Woensdregt te verschalken. Net voor de theepauze viel de gelijkmaker toch. De pass van Rens van de Wijdeven op de diep lopende Thijs Onland werd loepzuiver voor de voeten gelegd van Jim van der Zanden die strak binnenschoot: 1-1.

Woenselse Boys - Boskant_1704jpg

De 2e helft begon spectaculair. In de 49e minuut kwam Boskant op voorsprong toen Rens alert reageerde na een foute pass in de verdediging van de thuisclub. Nadat hij z’n directe tegenstander passeerde gaf hij ook doelman Woensdregt het nakijken: 1-2. De vreugde aan Boskant zijde was van korte duur. Na balverlies op het middenveld, enkele minuten later, volgde een snelle uitval die uiteindelijk belandde bij de vrijstaande Furkan Kekil: 2-2. Weg was de voorsprong.
Toch was Boskant in de periode daarna gevaarlijker dan de thuisclub. Er kwamen kansen, maar die werden niet benut. Bij een van de aanvallen, in de 66e minuut, moest er een hand van een van de Woenselse Boys spelers aan te pas komen om een doelpunt te voorkomen. Met als resultaat dat ook Boskant een penalty verdiende. Rens bleef rustig en maakte z’n 2e doelpunt: 2-3. Natuurlijk ging de thuisclub op zoek naar minimaal de gelijkmaker, maar de ruimte en de kansen die Boskant daardoor kreeg, hadden de wedstrijd al ruim voor tijd moeten beslissen. Omdat dat niet lukte, bleef het tot op het einde voor beide teams en aanhangers een spannende wedstrijd die dus eindigde in een 2-3 overwinning voor Boskant.

Voor Boskant 2 geen punten helaas. Uit tegen Sparta '25 3 werd met 2-0 verloren.

Bijgaand enkele momenten uit de wedstrijd van Boskant 1.

Woenselse Boys - Boskant_1712jpg
Woenselse Boys - Boskant_1715jpg