V.V. Boskant rouwt om het verlies van één van de mensen van het eerste uur!

dinsdag 20 december 2016

Vandaag, dinsdag 20 december, hebben we Martien van den Biggelaar op het kerkhof in Boskant ten ruste gelegd. Martien is ruim 92 jaar geworden.

Martien vd Biggelaar_002ajpg

Martien was in 1949 één van de oprichters van v.v. Boskant, een van de grootste aanjagers zelfs. Zijn lidmaatschap als actief voetballer was van korte duur, zijn kwaliteiten lagen vooral op het bestuurlijk vlak. Vanaf het begin was hij bestuurslid, een functie die hij liefst 22 jaar heeft vervuld. Binnen het bestuur heeft Martien allerlei activiteiten in z’n portefeuille gehad; van ’64 tot ’68 was hij voorzitter van de club.

In de beginjaren was Martien ook nog een groot aantal jaren leider van het 2e elftal.
Martien was iemand die humor hoog in het vaandel had staan. Hij bleek daarin niet de enige, ook z’n 2e elftalspelers bleken wel in voor een grapje. ’s Morgens voor unnen belangrijke wedstrijd hadden ze in de (ouw) kantine de hele bar vol laten zetten met borreltjes. Gevuld natuurlijk, maar niet met jägermeister zoals Marte dacht toen hij de kantine in kwam, maar gewoon met cola, niks aan de hand. Marte had z’n haand nog aon de klink, zag alle borreltjes, zetten een paor grote ogen op, draaide om, knalde de deur in het gehang en bezemde het parkeerterrein af. Ze hebben nog hard moeten lopen en hard moeten praten om hem ervan te overtuigen dat het een grapje was. Zo kwaad was ie!

Martien heeft, samen met een aantal andere leden, ervoor gezorgd dat de club ook financiële bodem kreeg. Mede op zijn initiatief werd in 1961 de eerste fancy fair gehouden. “Met een echte waarzegster”, wist hij ons regelmatig te vertellen, waarbij hij er meteen bij vertelde dat hijzelf, onzichtbaar achter/tussen de gordijnen, de juiste informatie in het oor van de waarzegster moest fluisteren. Ook het touwtrekken dat hij samen met Jan Versantvoort vanaf 1973 tot een succes maakte, spreekt nog tot ieders verbeelding.

Voor al zijn verdiensten binnen de club is hij bij benoemd tot erelid. Zijn inzet bleef niet ongemerkt; tijdens het 50 jarig jubileum in 1999 werd hem door voormalig burgemeester Schriek een koninklijke onderscheiding uitgereikt.

Het was vooral zijn persoonlijkheid, de manier waarop hij met mensen omging, zijn vrolijkheid en humor die bij veel mensen wat “losmaakten”. Met als resultaat een bloeiende voetbalvereniging!
Daar zijn we als vereniging en als persoon Martien nog het meest dankbaar voor!

Natuurlijk zijn we verdrietig over zijn overlijden, maar de vele fijne momenten die er zijn geweest, zullen voor altijd in onze herinnering blijven!

“Marte”, ook namens ons clubke: “bedankt voor alles”!