VV Boskant breidt uit met “Walking Football”

zaterdag 22 oktober 2022

Het heeft even geduurd, maar de kogel is door de kerk bij vv Boskant! Ook onze 60+ leden gaan weer deelnemen aan het spelletje waar ze lange tijd zoveel plezier aan hebben beleefd!  Weliswaar met wat aangepaste regels, maar toch. Sommigen waren op eigen initiatief al actief bij buurtverenigingen, maar zijn blij dat vv Boskant ook gaat starten. De aanleg van een kunstgrasveld lijkt de beslissende stap te zijn geweest voor degenen die zich onlangs gemeld hebben voor de “aftrap”.

Afgelopen donderdag was het dan zover. Het was even zoeken naar een geschikte tijd en ruimte omdat de selectie en lagere elftallen ook trainen. In overleg was dat snel geregeld en was er voor onze 60-plussers ruimte in een hoek op het nieuwe kunstgrasveld!

Er waren voldoende deelnemers om te starten, 13 personen maar liefst; maar er is zeker nog ruimte voor meer deelnemers!

De eerste indruk? Leuk om elkaar weer op deze manier te treffen; in beweging; hier en daar wat ‘houterig’ omdat er lange tijd minder bewogen is en ….. na afloop een gezellige afsluiting in de kantine!  Het meest lastige? Het zuiver inspelen van de bal, zodat de ontvanger zich niet “verplicht” voelt er een sprintje uit te moeten trekken!  Want dat is niet toegestaan, het is immers “wandelvoetbal”. Het leverde wel een aantal hilarische momenten op, dat kunt u zich wel voorstellen!

Volgende week donderdag dus opnieuw aan de bak!

Walking voetbal-2022-10-21-08-42-1Ajpg
Walking voetbal-2022-10-21-08-42-35-2Ajpg