Vrijwilligers voor organisatie jeugdtoernooi gezocht

dinsdag 08 maart 2022

Wie helpt mee met de organisatie van ons eigen jeugdtoernooi?

Voor de corona jaren was het jaarlijkse thuistoernooi bij v.v. Boskant voor veel van onze jeugdleden één van de hoogtepunten van het seizoen. Enerzijds een leuke afsluiting van het actieve seizoen voor onze pupillen en anderzijds een mooie sociale happening met een erg positief effect op de uitstraling van onze vereniging. Ook niet onbelangrijk is dat het thuistoernooi jaarlijks een groot aantal deelnemers en supporters weet te trekken, wat behalve tot gezelligheid ook tot extra geld in het laatje van de club leidt. Kortom: een leuk en belangrijk evenement voor onze vereniging!

Ook dit jaar zouden we daarom graag in juni weer een thuistoernooi organiseren. Helaas is het zo dat de jeugdcommissie en technische commissie jeugd structureel kampen met onderbezetting, waardoor er keuzes gemaakt moeten worden in hetgeen er wel en niet kan gebeuren. Daarbij wordt logischerwijs in eerste instantie gekozen voor de werkzaamheden die te maken hebben met de continuïteit van de vereniging. Dit betekent dat we met de huidige bezetting niet in staat zullen zijn het jeugdtoernooi te organiseren en dat er zonder versterking dit jaar dan ook geen toernooi zal komen. We hopen echter dat het niet zover hoeft te komen en dat er binnen onze vereniging mensen opstaan die deze kar mee willen gaan trekken. Uiteindelijk ligt de oplossing in structurele versterking van de jeugdcommissie, maar voor nu gaat onze prioriteit uit naar het project ‘jeugdtoernooi’.

Wij zouden daarom iedereen willen vragen met ons mee te denken. Wil je zelf een rol hierin spelen of ken je iemand die dat zou willen doen? Neem dan a.u.b. even contact met ons op (persoonlijk of via info@vvboskant.nl), zodat we het erover kunnen hebben!

Uiteraard kunnen we precies toelichten op welke vlakken we zoeken naar versterking, maar voor een globaal beeld: we zoeken vooral één of meerdere mensen die de organisatie en coördinatie voor hun rekening willen nemen. Denk daarbij aan de planning, het uitnodigen van andere verenigingen en de speelschema’s op de dag zelf. Daarnaast zijn extra handjes op de dag zelf ook altijd meer dan welkom (spelbegeleiders, scheidsrechter, velden uitzetten, EHBO, prijsuitreiking, omroepen etc.). Het spreekt voor zich dat we altijd zullen zorgen voor een goede en zorgvuldige overdracht aan nieuwe mensen.

We zouden het ontzettend fijn vinden als jullie willen meedenken. Het zou immers doodzonde zijn als we geen thuistoernooi meer zouden kunnen organiseren.

Veel dank alvast en groeten,

Tom van der Gouw (Jeugdcommissie)
Rudy Neggers (TC Jeugd)