VOW 1 en Boskant 1 verdelen de punten

maandag 06 februari 2017

Terugkijkend hebben de toeschouwers die de moeite hadden genomen om de wedstrijd VOW 1- Boskant 1 te gaan bekijken een ietwat teleurstellende middag beleefd. Enerzijds omdat het heerlijke winter-/lentezonnetje al na ruim 30 minuten achter de wolken verdween zodat het toch nog een koude middag werd en anderzijds omdat de 22 acteurs niet in staat bleken er een hartverwarmend optreden van te maken. De oorzaak? Voer voor beide trainers! De eerlijkheid gebied om te zeggen dat het veld niet het meest ideaal was. Maar het is te simpel om het daar naar toe te schuiven.

De inzet was er wel; zoals altijd werd er aan beide kanten stevig, maar sportief gestreden om elke bal. Daar bleef het dan echter bij. Maar ook al was het voetbal iets minder, spannend was het wel. Want het was al wel snel duidelijk dat het team wat zou scoren, hoog inzette op een overwinning. In de 11e minuut werd VOW doelman Niek van Zutphen voor de eerste keer op de proef gesteld. Een door Joris van der Heijden scherp ingeschoten vrije trap werd door hem attent over de achterlijn gewerkt. In de 21e minuut was het alle hens aan dek aan de andere kant. Na een snelle uitval over rechts leverde VOW aanvoerder Rick van der Linden een prima voorzet af die, gelukkig voor de bezoekers, door Tom van den Oever van dichtbij werd gemist. Vijf minuten later leek Boskant op weg naar een voorsprong. Na een aantal passeer acties had Rens van de Wijdeven de bal goed voor z’n rechter, maar z’n inzet werd door doelman van Zutphen uit het doel geranseld. Daarmee is het verhaal voor de rust wel verteld.

VOW uit 2017_05jpg
Na rust was het spel niet heel veel beter, maar er ontstonden toch wat meer gevaarlijke situaties voor beide doelen. Met name de vrije trappen die VOW na rust kreeg en die, met de wind in de rug, van grote afstand in de doelmond werden gegooid, zorgden bij Boskant zo nu en dan voor hachelijke situaties. Bij een er van, in de 75e minuut snel genomen door good-old Bart van de Laar, moest verdediger Rick van der Zanden z’n doelman Fred van Bussel nog te hulp snellen om te voorkomen dat de thuisclub op voorsprong zou komen. Na terugspelen op de eigen doelman, kreeg Boskant in de allerlaatste minuut nog een goede mogelijkheid vanaf de rand van het strafschopgebied. Ook deze kans kon niet in een doelpunt worden omgezet zodat de wedstrijd eindigde zoals die begonnen was!

VOW uit 2017_01jpg
VOW uit 2017_07jpg
VOW uit 2017_09jpg
VOW uit 2017_03jpgFred blijft de rust zelve!

Aanstaande zondag staat voor Boskant 1 de thuiswedstrijd tegen Avesteyn 1 op het programma. Avesteyn staat met 1 wedstrijd minder op een achterstand van 3 punten. Boskant zal dus minimaal 1 punt moeten halen om de huidige positie te handhaven.
Boskant 2 hervat als koploper in de reserve 3e klasse F aanstaande zondag de competitie met een uitwedstrijd tegen Mifano 2 dat met 1 wedstrijd minder gespeeld en een achterstand van 6 punten de 3e plaats bezet. Ook voor Boskant 2 dus een pittige tegenstander!

Stand per 6 jan 2017JPG