Volle winst voor Boskant 1

maandag 14 mei 2018

Boskant lijkt zich weer enigszins hersteld te hebben van de 2-0 nederlaag thuis tegen Keldonk. Doordeweeks (woensdag) werd de uitwedstrijd tegen Essche Boys met 0-3 gewonnen en op zondag (13 mei) leverde de uitwedstrijd tegen Bavos via een 0-2 score opnieuw 3 punten op.

Op bezoek bij Essche Boys was het verschil in de ranglijst ook op het veld zichtbaar. De thuisclub kreeg gedurende de wedstrijd wel enkele kansen, maar miste bij de doelpogingen de juiste richting of vond bij haar inzet (in de 30e minuut na een breed gelegde vrije trap) de attent keepende doelman Vincent Staals als sta-in-de-weg. Boskant daarentegen kreeg een aantal goede kansen en had met de rust al (bijna) de wedstrijd op slot kunnen gooien. Met name Roy van der Linden leek z’n dag niet te hebben en miste in de eerste helft een paar dotten van kansen. Met de rust stond het toch 0-1 doordat Rob van der Heijden in de 17e minuut een corner van Rens van de Wijdeven tegen de touwen knikte. Pas in de 51e minuut kwam Boskant door een doelpunt van Emiel op 0-2. Normaliter krijgt een wisselbeurt niet zoveel aandacht, maar het invallen van Pieter van de Warenburg in de 61e minuut is hierop een uitzondering. Het betekende de rentree van Pieter na vele jaren blessureleed! De 0-2 leek de eindstand te worden, maar in de allerlaatste minuut wist Aimée Opheij uit een ingooi van Geert van Gils de bal attent binnen te koppen. Een beloning voor z’n goede optreden als basisspeler!

Essche Boys thuis april 2018-5136jpgArchief

De wedstrijd tegen Bavos was er eentje van een ander kaliber. De thuisclub startte in een hoog tempo en bezorgde het bezoekende Boskant het eerste kwartier handenvol werk. In de 5e minuut was de openingstreffer dichtbij, maar Joris van der Heijden wist een inzet van Jim Hillekens nog net op tijd te blokkeren. In de 11e minuut kreeg Pim van Lijssel namens de thuisclub een nog betere kans. Z’n inzet miste echter snelheid zodat Ruud van der Zanden de bal nog net voor de doellijn kon wegtrappen. In de 24e minuut kwam Boskant op voorsprong. Na treuzelen in de Bavos verdediging ging Jim van der Zanden er met de bal van tussen en gaf ook doelman Marc Gloudemans het nakijken: 0-1. Het gaf hem blijkbaar zoveel vertrouwen dat hij in de 30e minuut een aantal Bavos spelers dolde en vervolgde met een splijtende pass op Roy van der Linden, die het karwei, vrij voor doelman Gloudemans, gedecideerd afmaakte: 0-2. Bijna nog was het voor rust 0-3 geworden, maar bij een vrije trap van Joris kwam Emiel van den Elsen net een teentje tekort.

Bavos thuis 13 mei 2018-6107jpg
Met nog meer energie probeerde de thuisclub na rust het tij te keren, maar echt gevaarlijke kansen leverde dat vooralsnog niet op. Boskant daarentegen kreeg via Emiel en Ruud nog enkele goede mogelijkheden om de voorsprong uit te bouwen, maar daar bleef het dan ook bij. In de 77e minuut leek de thuisclub de aansluitingstreffer te scoren. Een goede actie van Pim van Lijssel werd afgesloten met een snoeiharde schuiver, maar Vincent bleek vastberaden om de ‘nul te houden’ en bokste de bal uit de doelmond.
De 0-2 van voor de rust haalde dus de eindstreep; een prima overwinning voor Boskant, dat met een vierde plaats in de rangschikking nog steeds in de race is voor nacompetitie. Nog twee wedstrijden te spelen en dan weten we het!

Voor meer info over de klasse 4G klikt u op bijgaande link:
www.amateurvoetbaleindhoven.nl

Boskant 2 kwam in de thuiswedstrijd tegen Festilent 2 tekort. De wedstrijd eindigde in een 1-5 nederlaag. Met nog 2 wedstrijden te gaan wordt het een zware klus om nacompetitie te ontlopen. Daarvoor zullen in ieder geval de wedstrijden tegen Erp 3 en HVCH 3 gewonnen moeten worden!

Bavos thuis 13 mei 2018-6102jpg
Bavos thuis 13 mei 2018-6109jpg