Vermakelijke wedstrijd eindigt in 2-2

maandag 02 april 2018

Mogelijk dat de trainers Ronald Steijlen van Stiphout Vooruit en Mayk van Driel van Boskant  het niet helemaal eens zijn met de aanhef boven dit verhaal, maar voor de (neutrale) toeschouwers was het duel tussen Boskant 1 en Stiphout Vooruit 1 er eentje met een hoog vermakelijkheidsgehalte.

Nadat overigens een minder plezierig moment had plaatsgevonden. Voor de wedstrijd namelijk was er, in aanwezigheid van Toon, Frank, Jori en de kids, 1 minuut stilte in verband met het overlijden van Marnita, afgelopen woensdag 28 maart.

De eerste 15 minuten waren wat voorzichtig en aftastend, maar in de 16e minuut ‘ontbrandde’ de strijd toen Philip Beaufort namens Stiphout Vooruit de bal uit een verlengde voorzet ineens ‘op de slof’ nam en die tot z’n ontzetting via binnenkant paal weer het doel uit zag vliegen. Na wat kleine kansjes heen en weer, was de thuisclub in de 20e minuut aan de beurt. Maar ook de snoeiharde knal van Emiel van den Elsen strandde via de vingertoppen van doelman Rick Janssen op de paal. Bijna nog kreeg Rens van de Wijdeven een herkansing uit de rebound, maar z’n inzet kon tijdig door een van de verdedigers worden geblokkeerd. In de 26e minuut was Rens opnieuw in beeld, helaas had z’n stift iets teveel hoogte. Aan de andere kant moest Boskant doelman Vincent Staals een minuut later vol aan de bak om een ‘lastige’ voorzet van Jorn Dekkers voor de aanstormende spits uit de doelmond te werken. In de 41e minuut kwam Stiphout Vooruit enigszins gelukkig op een 0-1 voorsprong. Na een hoge voorzet over links kopte Boskant middenvelder Mark van der Heijden de bal ongelukkigerwijs in eigen doel. Eén minuut later, bij een corner van Roy van der Linden, leek de gelijkmaker te vallen, maar de thuisclub had de pech dat de bal vanaf de doellijn kon worden weggewerkt.

Stiphout Vooruit thuis 1 april 2018-4681jpgDe teleurstelling is zichtbaar bij de Boskant spelers

Boskant stond na de theepauze al na 7 minuten op voorsprong! In de 49e minuut schoot Jim van der Zanden een doorgekopte bal van Emiel gedecideerd binnen en in de 52e minuut kopte Rob van der Heijden een vrije trap van Rens fraai over doelman Janssen. Met een beetje mazzel had Boskant vier minuten later de wedstrijd op slot kunnen gooien, maar Jim kon, vrij opduikend voor doelman Janssen, de bal net niet voldoende onder controle houden. Boskant had daarna een mindere periode, mede doordat de bezoekers vol gas op zoek gingen naar de gelijkmaker. Vincent bleek echter een betrouwbare sluitpost. Met twee prima reddingen, in de 60e en de 66e minuut, hield hij de 2-1 voorsprong overeind. In de 76e minuut deed hij dat nog eens dunnetjes over. Hoewel hij de harde schuiver van Rob van de Vorst niet klemvast had, wist hij de rebound met een fantastische reflex uit z’n doel te werken. In de 82e minuut was hij echter kansloos. Een snoeihard schot van Philip Beaufort raakte hij nog wel, maar via een stuit tegen een van de eigen verdedigers belandde die wel tegen het net: 2-2. Boskant had enkele minuten later een goede mogelijkheid op de 3-2. Bij de voorzet van Aimee Opheij had broer Yannick net iets teveel tijd nodig om de bal onder controle te krijgen zodat z’n inzet kon worden uitverdedigd. Geen winnende partij, maar wel een mooie en spannende wedstrijd voor de aanwezige supporters!

Aanstaande zondag staat voor Boskant de uitwedstrijd tegen ELI (Lieshout) op het programma. De thuiswedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel. Opnieuw een pittige wedstrijd dus?

Meer info over de competitie in de klasse 4G kunt u terug vinden door te klikken op bijgaande link:
www.amateurvoetbaleindhoven.nl

Stiphout Vooruit thuis 1 april 2018-4666jpg