Update 4 augustus - Werkzaamheden kunstgrasveld

zaterdag 06 augustus 2022

Wie de afgelopen weken langs het sportpark is gekomen of op de livestream heeft gekeken, zal ongetwijfeld hebben opgemerkt dat de werkzaamheden m.b.t. het kunstgrasveld in volle gang zijn. In deze blog een kort overzicht over wat er de laatste weken is gebeurd, waar we nu staan en wat de plannen zijn voor de komende weken.

Voorbereiding kunstgras graszode versnipperen_8624 kleinjpg

Zoals eerder was te lezen op de website, is in de week van 11 juli een begin gemaakt aan de transformatie van het sportpark. De overgebleven boomstronken aan de zijkanten van het veld zijn verwijderd en het grasveld is uitgegraven. De bestrating rondom het nieuwe kunstgrasveld is gelegd en de lichtmasten van de LED verlichting zijn verplaatst zodat ze mooi aansluiten rondom het veld. Het terras bij de kantine is een aantal meter uitgebreid en is bestraat met nieuwe tegels, dezelfde tegels die gebruikt zijn voor de bestrating rondom het nieuwe veld voor een strakke en uniforme uitstraling.

Uitgraven veld_8635 kleinjpg

Voorbereiding buitenrand bij kleedlokalen_3914 kleinjpg

Momenteel wordt een eerste laag van lavasteen gestort in het uitgegraven veld. Deze laag zal dienen als fundering maar heeft ook de eigenschap om een grote hoeveelheid water te bergen en het sportpark te ontzien van overtallig water na regenbuien. Daarbovenop zal een laag van fijn lavasteen gestort worden voor de afwerking van de fundering. In de komende weken wordt de fundering bedekt met een foam laag die belangrijk is voor de demping van het veld. Op deze laag wordt uiteindelijk de kunstgrasmat aangebracht waarop de infill gestrooid wordt. In de daaropvolgende weken zal het hekwerk rondom het kunstgrasveld worden geplaatst voor de afwerking. Parallel daaraan zal de bestrating van de opslagplek voor de goals en de bestrating van het pad naar de tribune langs het hoofdveld aangepakt worden.

Voorbereiding kunstgras  lava split_3924 kleinjpg

Voorbereiding kunstgras  lava split_3943 kleinjpg
Voorbereiding kunstgras  lava split_3990 kleinjpg
Ook is de riolering tussen de kleedlokalen en kantine rigoureus aangepakt wat bloed zweet en tranen heeft gekost bij ons klusteam. Met succes want de drie verstoppingen (veroorzaakt door boomwortels) zijn verwijderd.

Reparatie riolering kantine veldkant_3931 kleinjpg
Aansluiting riolering voor het kleedlokaal_3961 kleinjpg

Verder is een eerste versie van het groenplan uitgewerkt. Dit groenplan heeft betrekking op de aankleding van het sportpark rondom het kunstgrasveld en dient ervoor om de mooie natuurlijke uitstraling terug te brengen.

Al met al is er veel gaande op het sportpark en werken diverse vrijwilligers, samen met de gemeente en de projectontwikkelaar, al wekenlang keihard zodat v.v. Boskant ook de komende jaren nog kan genieten van een modern sportpark. Dit wil niet zeggen dat de werkzaamheden bijna klaar zijn. Sterker nog de komende weken moet er nog veel gebeuren en zijn we op zoek naar extra mankracht. Ben je bereid om enkele uurtjes te helpen op onderstaande data, meld je dan aan bij Maarten van der Linden (06-23640308). Velen handen maken etc., etc.

Data voor werkzaamheden kunstgrasveld, vrijwilligers gevraagd:

-         Zaterdag 13 augustus

-         Zaterdag 27 augustus

-         Zaterdag 3 september

-         Zaterdag 10 september

Hopelijk tot dan.
Met sportieve groet,
Werkgroep Kunstgrasveld

Maarten van der Linden, Huub van der Zanden, Willy van der Heijden, Ad van Hastenberg, Joep Dekkers, Ilse Schaafsma, Theo de Koning, Tim van Breemen