Toch weer een puntje er bij voor Boskant 1

maandag 06 februari 2023

Lange tijd leek het er op dat het, uit bij Essche Boys 1, drie punten voor Boskant zouden kunnen worden. De verschillen waren niet groot, maar met name voor rust had Boskant enkele keren een goede kans om de score te openen. Die voorsprong kwam er ook. Wel met een beetje geluk. Want de inzet van Stijn van den Biggelaar, na een goede aanval van Boskant in de 19e minuut raakte, als extra hindernis, het been van Rudi van Gemert, waardoor ook Essche Boys doelman Bart Spooren kansloos was: 0-1. Tien minuten later kreeg Boskant een goede mogelijkheid om de voorsprong te vergroten. Na een goede actie van Tim van den Heuvel kwam de bal voor de voeten van Aimé Opheij. De afstand tot het doel was kansrijk, maar doordat Aimé de bal niet goed raakte kon doelman Spooren opgelucht overgaan naar een nieuwe doeltrap. Net voor rust had het zomaar 1-1 kunnen worden. Bij een laatste aanval van Essche Boys kon Boskant doelman Frank Thijssen de bal niet voldoende wegwerken, maar Tim was er als de kippen bij om de bal over de achterlijn te werken.

Na rust kreeg Boskant het moeilijk. De thuisclub deed er nog een “stevig” schepje bovenop, waardoor het voor het Boskant doel zo nu en dan wel heel erg spannend werd. Heel veel kon Boskant daar niet tegen in brengen, al was er in de 76e minuut een goede mogelijk voor Stijn van den Biggelaar, nadat hij in vrije positie opdook voor doelman Spooren. Helaas kreeg hij de bal niet voldoende onder controle om de 0-2 binnen te schieten. Langzaam maar zeker kwam de 0-1 in zicht. Al waren er wel enkele goede acties van de Boskant verdediging voor nodig. Toch bleek het niet voldoende! Een minuut of tien voor tijd moest doelman Frank Thijssen vol aan de bak bij een goede aanval van de thuisclub. Hij wist de bal uit het doel te werken, maar was kansloos op de rebound die van dichtbij snoeihard door Willem Heijnen tegen de touwen werd "geknald" waarmee de 1-1 eindstand op het scorebord verscheen.|

Bijgaand een aantal momenten uit de wedstrijd.

Essche Boys uit 5 feb 2013_5888 Middeljpg
Essche Boys uit 5 feb 2013_5894 Middeljpg