Succesvolle week voor Boskant 1

maandag 22 november 2021

Boskant heeft een sportief succesvolle week afgesloten met twee overwinningen.

Op donderdagavond speelde Boskant thuis een bekerwedstrijd tegen Constantia uit Wanroij. Na 90 minuten stond er een 1-1 eindstand op het scorebord. In de penalty serie was Boskant scherper dan de bezoekers, zodat de Boskanters in de volgende ronde moeten aantreden. Tegenstander is ELI. De wedstrijd staat gepland in Lieshout op zondag 19 december, aanvangstijd 14.00 uur.

In de competitie stond afgelopen zondagmiddag de uitwedstrijd tegen DVS 1 op het programma. Een wedstrijd waarin Boskant voor de punten moest gaan, wilde het DVS voor blijven op de ranglijst.

De start was voor de thuisclub. In de 6e minuut moest Boskant doelman Frank Thijssen al vol aan de bak bij een snoeiharde inzet van Sam Senders. Maar snel daarna kreeg Boskant meer grip op de wedstrijd zodat het spel zich meer verplaatste richting DVS doel. In het verloop van de eerste helft leidde dat tot een aantal goede mogelijkheden voor Boskant. De eerste in de rij was voor Aimé Opheij. Na een goede steekbal verscheen hij in de 12e minuut vrij voor het doel, maar hij strandde op een attent reagerende doelman Linsen. Die bleek al snel een sta-in-de-weg voor de Boskanters, want tot drie keer toe wist hij een doelpunt te voorkomen. In de 18e minuut bij een schuiver van Aimé Opheij, in de 24e minuut bij een kopbal van Thijs Onland en in de 31e minuut na een snoeiharde inzet van Rens van de Wijdeven. In de 40e minuut was hij echter kansloos toen Rens van de Wijdeven na een verre pass van Aimé voor hem opdook, passeerde en de bal tegen de touwen plaatste: 0-1. Het antwoord van de thuisclub was voor Boskant teleurstellend. In de 42e minuut bleef de gelijkmaker nog uit omdat Dries Kreijns de bal in goede positie tegen de paal kopte, maar 3 minuten later was het wel raak, toen Sander van der Veen bij een corner de bal van dichtbij binnen knalde en de teams dus met een 1-1 tussenstand richting thee konden.

DSV 1-Boskant 1_1914jpg
De eerste mogelijkheid na rust was voor de thuisclub. Van dichtbij verdween de bal hoog over. Daarna was het toch weer de beurt aan Boskant. In de 57e minuut leverde dat de voorsprong op. Na een vloeiende aanval passeerde Mark van der Heijden doelman Linsen: 1-2. Natuurlijk ging de thuisclub op zoek naar de gelijkmaker, maar veel kansen daarop kreeg het niet. Dat het toch nog lang spannend bleef, kwam enerzijds door doelman Linsen die met fraaie reddingen zijn kwaliteiten ook in de 2e helft etaleerde, en anderzijds doordat Boskant een aantal “open” kansen niet wist te verzilveren.
Pas in de 86e minuut maakte Rens aan die spanning een einde toen hij de bal, na een slalom richting DVS doel, snoeihard voorbij doelman Linsen schoot en daarmee de wedstrijd op slot ‘gooide’.

DSV 1-Boskant 1_1917jpg

DSV 1-Boskant 1_1929jpg

Voor de komende dagen heeft Boskant 1 opnieuw een vol programma. Donderdag staat de (thuis) inhaalwedstrijd tegen EMK op het programma. Zondag speelt Boskant 1 uit tegen Tivoli 1.

Ook Boskant 2 kan er weer 3 punten bijschrijven. De uitwedstrijd tegen Mariahout 2 werd met 2-1 gewonnen. Koen Hulsen was met 2 doelpunten de gevierde man bij Boskant!