Spelregels VV Boskant Strava Challenge

woensdag 31 maart 2021

De spelregels voor de VV Boskant Strava Challenge:

- De challenge loopt van vrijdag 2 april 00:00 uur tot en met zondag 11 april 23:59 uur.
- Alleen kilometers van leden van de VV Boskant Strava Challenge groep op Strava tellen mee voor de challenge. Aanmelden kan eenvoudig op deze pagina: https://www.strava.com/clubs/vvboskant
- Het hoofddoel is om samen met je teamgenoten zoveel mogelijk kilometers af te leggen. Dit kan door middel van deze onderdelen: wandelen, hardlopen, skeeleren en fietsen.
- Alle gemaakte kilometers van spelers in een team worden eerst verrekend per sport (zie verderop) en daarna bij elkaar opgeteld.
- Het team dat in totaal de meeste (verrekende kilometers) heeft gemaakt, wint de VV Boskant Strava Challenge!
- Naast deze teamstrijd wordt er ook nog gekeken naar de individuele prestaties, zowel per onderdeel als in totaal.

De berekening
Omdat alle vier de onderdelen qua fysieke inspanning nogal verschillend zijn, zal er een ‘weging’ worden toegepast. Op deze manier kan iedereen in zijn favoriete onderdeel mee strijden in de challenge!

De verhouding tussen de sporten is als volgt:
2 km wandelen = 3 km hardlopen/skeeleren = 12 kilometer fietsen

We nemen de gemaakte hardloop/skeeler kilometers als basis en verrekenen de gewandelde en gefietste kilometers. Deze verrekende kilometers zullen in de challenge Strava-punten worden genoemd.

Een voorbeeld:
- Persoon 1 wandelt 10 km.
- Persoon 2 loopt 15 km hard.
- Persoon 3 skeelert 15 km.
- Persoon 4 fietst 60 km.

Alle vier de personen scoren voor de challenge 15 Strava-punten:
De gewandelde kilometers worden vermenigvuldigd met anderhalf: 10 km x 1,5 = 15
De hardgelopen en geskeelerde kilometers tellen gewoon voor één: 15 km x 1 = 15
De gefietste kilometers zullen door vier worden gedeeld: 60 km / 4 = 15

De prijzen
Er zijn zowel met je team, als individueel, verschillende prijzen te winnen.

Teams (totaal aantal behaalde Strava-punten van alle teamgenoten opgeteld)
1e prijs: 2 rondjes in de kantine voor alle deelnemers van dit team.
2e prijs: 1 rondje in de kantine voor alle deelnemers van dit team.
3e prijs: 1 kan bier/wijn/fris voor alle deelnemers van dit team.

Individueel (totaal aantal gemaakte kilometers per persoon per sport)
1e prijs: cadeaubon van €10 voor De Bever Groente & Fruit, ideaal om weer op krachten te komen!
2e prijs: cadeaubon voor een heerlijk bakje aardbeien bij Streekwinkel ‘t Dommeldal.

Voor ieder onderdeel (wandelen/hardlopen/skeeleren/fietsen) hebben we dus een eerste en tweede prijs!

Naast deze prijzen per onderdeel, gaan we ook kijken wie zich mag kronen tot ultieme kilometervreter van VV Boskant. Er zal worden gekeken wie individueel de meeste Strava-punten heeft weten te verzamelen. Alle sporten gecombineerd dus!
Voor deze ware topatleet ligt een cadeaubon van €25 voor Top 2000 Brabant Sports in Boxtel te wachten! De perfecte plek om jezelf te trakteren op nieuwe sportkleding en accessoires!

Als laatste is er nog extra prijs. Deze prijs is te verdienen door de creatievelingen onder ons! Weet jij met jouw route het (volgens de organisatie) leukste figuur te creëren? Dan win jij een cadeaubon van €12,50 bij De Bever Groente & Fruit!

Enkele voorbeelden van zo’n creatieve route:
Olifant route
Lockdown route

Lukt het jou om ook zo’n mooie route te maken? Verras ons!

Dat waren de spelregels en de te winnen prijzen! Wij wensen alle deelnemers heel veel sportieve kilometers en succes toe!

Gedurende de challenge zullen we iedereen regelmatig op de hoogte houden van de tussenstanden via deze website en onze social media kanalen!