Spannende strijd om bovenste plaatsen in de 4e klasse F

maandag 14 maart 2022

Door de 1-3 overwinning die Boskant behaalde op Mariahout doet het volop mee in de strijd om de top 3. Zondag aanstaande een eerste vervolg daarop. Boskant speelt dan thuis tegen koploper Avesteyn.

Mariahout uit bleek voor Boskant in het verleden vaak een lastig te kloppen tegenstander. Dus Boskant zou vol aan de bak moeten, wilde het haar goede positie op de ranglijst vasthouden.

Vanaf het eerste fluitsignaal nam Boskant het heft in handen, maar zag de thuisclub, rond de 30e minuut toch als eerste scoren. De ‘harde bal naar voren’ die doelman Hagelaars van Mariahout bij het uitverdedigen afleverde, verraste de Boskant verdediging, waarna de bal, bij een overtreding op spits David van Rossum op de 11 meter stip belandde. Geen probleem voor Danny van de Laar die de 1-0 binnenschoot. Boskant kwam snel daarna weer op gelijke hoogte. De schuiver van Mark van der Heijden werd door doelman Hagelaars niet goed verwerkt, waarna Jim van der Zanden er als de kippen bij was om, 5 minuten later al,  de gelijkmaker binnen te schieten: 1-1. Op slag van rust was er voor de thuisclub nog een goede kans voor van Rossum, maar doelman Frank Thijssen wist de inzet te keren.

Na de rust was de eerste grote kans voor Mariahout. Na een goede voorzet van Dennis Veldpaus doken 2 aanvallers op voor Frank. Door een foute aanname bij de aanvallers en een attente reactie van Frank bleef het daarbij. Daarna had Boskant, op enkele momenten na, het betere van het spel. In de 55e minuut leidde dat tot de 1-2 voorsprong. Bij het fantastisch afstandsschot van Aimé Opheij had doelman Hagelaars ‘slechts’ het nakijken. Vijf minuten later ging de wedstrijd op slot. Een goede aanval van Boskant belandde bij spits Brett Veldkamp die zijn terug gelegde bal snoeihard door Frank van der Heijden tegen de touwen zag verdwijnen: 1-3. Een keurige overwinning voor Boskant dus. Hopelijk een goede aanloop naar de topper tegen Avesteyn, aanstaande zondag.

Mariahout 1 - Boskant 1 02jpg
Mariahout 1 - Boskant 1 06jpg