Spannend einde competitie Boskant na overwinning op EMK

maandag 21 mei 2018

Door de 3-2 overwinning op EMK 1 krijgt de competitie voor Boskant 1 toch nog een spannend slot. In de laatste wedstrijd zal beslist worden wie als winnaar van de 3e periodetitel mee gaat doen in de strijd om promotie. Boskant 1 bezet op dit moment de 4e plek, op de voet gevolgd door Acht 1, dat gelijk staat in punten maar op doelgemiddelde tekort komt. Eindigt zondag de wedstrijd Acht 1 – Boskant 1 in een gelijkspel, dan is Stiphout Vooruit 1(dat 1 punt achterstand heeft) bij winst op SBC 1 de lachende derde!

Boskant begon de wedstrijd met de wetenschap, dat alleen een overwinning nog kans op nacompetitie zou opleveren. De start was er dan ook naar. Al na 40 seconden kon Geert van Gils, na terugleggen van Emiel van den Elsen, de bal op de ‘slof’ nemen, maar gezien het resultaat, bleek het vizier nog niet zuiver afgesteld. En na 4 minuten werd tegen Jim van der Zanden, na een lange bal van Ruud van der Zanden, in de ogen van de Boskant aanhang, een duidelijke overtreding begaan toen hij gevaarlijk oprukte richting EMK doel.
Daarna nam EMK het initiatief over. In de 10e minuut leverde dat, na balverlies in de Boskant verdediging, een goede kans op voor Geert Jan Kemperman. Z’n inzet verdween naast het doel. Een soortgelijke situatie, 5 minuten later leverde de bezoekers een 0-1 voorsprong op. Een door Rick van den Boogaard onderschepte bal belandde bij Rick Slaats die de bal droog tegen de touwen schoot. In de 20e minuut leek Bart Hermens op weg naar de 0-2. Boskant doelman Vincent Staals wist met een fraaie redding een verdere achterstand te voorkomen.. Omdat EMK doelman Edwin Cuppen in de 43e minuut de inzet van Emiel uitstekend wist te pareren, gingen de teams met een 0-1 stand de theepauze in.

EMK thuis 20 mei 2018-6144jpg
In de 2e helft werd al snel duidelijk dat de achterstand zo snel als mogelijk moest worden weggewerkt. De inzet van de thuisclub had in de 52e minuut al bijna succes, maar de door Roy van der Linden teruggelegde bal werd door Aimee Opheij hoog over geschoten. Drie minuten was het wel raak. Na een corner van Aimee gaf Roy in de kluts de bal het laatste duwtje: 1-1. In de 65e minuut kwam Boskant op voorsprong. Na een verre uitgooi van Geert wist Emiel de bal van dichtbij over de doellijn te werken: 2-1. De vreugde bij Boskant was echter van korte duur omdat Rick van den Boogaard in de 71e minuut een voorzet van Rik Slaats binnenschoot: 2-2. Boskant moest opnieuw aan de bak. In de 77e minuut kwam Boskant opnieuw op voorsprong. De inzet van Aimee belandde op de paal, maar Roy reageerde attent en schoof de bal via doelman Cuppen tegen de touwen: 3-2. De zege had uiteindelijk nog wat hoger kunnen uitvallen, maar een inzet van Pieter van de Warenburg ging enkele cm naast en Aimee had de pech dat zijn inzet via binnenkant paal weer het speelveld in zeilde!

Meer info over de klasse 4G kunt u vinden via bijgaande link:
www.amateurvoetbaleindhoven.nl

EMK thuis 20 mei 2018-6138jpg