Penalty’s beslissend bij de wedstrijd Boxtel 1 – Boskant 1

maandag 12 december 2022

In een fysiek stevige wedstrijd, uit bij Boxtel, trok Boskant uiteindelijk aan het langste eind door de in de eerste minuut van de wedstrijd benutte strafschop. Bij de eerste de beste aanval zorgde een overtreding op Jim van der Zanden, binnen het 16 meter gebied, er voor dat de bal op de stip ging. Een vroeg karweitje voor Boskant aanvoerder Rob van der Heijden die de bal subtiel tegen de touwen schoot en, wat achteraf bleek, daarmee de wedstrijd besliste.
Helemaal vanzelf ging dat echter niet. Voetbaltechnisch liep het misschien niet allemaal even vloeiend, zodat beide doelmannen het in de wedstrijd niet al te moeilijk hadden, maar er was bij beide teams wel veel strijd in de zoektocht naar de punten. De eerste goede kans na de vroege 0-1 was voor de thuisclub. In de 21e minuut belandde de bal, na een overtreding binnen de 16, bij Boskant op de stip. Zonder succes, want Boxtel aanvoerder Lars van Hamond mikte de bal naast het doel. In de 30e minuut was Yannick Opheij namens Boskant nog een keer dicht bij een treffer, maar z’n snoeiharde inzet bleek net iets te hoog gemikt. Boxtel was gedurende de eerste periode na rust iets meer aan de bal, maar niet genoeg om iets aan de stand te veranderen. Die mogelijkheid kwam er echter wel in de 58e minuut. Bij een scrimmage voor het Boskant doel werd de bal met de hand verdedigd waardoor de 3e strafschop deze middag een feit werd. Aanvoerder Lars van Hamond had nog wat goed te maken, maar Boskant doelman Frank Thijssen werkte niet mee en wist de strakke inzet van Lars met een geweldige snoekduik uit de hoek te tikken. Een flink tegenslag voor de thuisclub! Na een spannend laatste half uurtje, met nog een goede kans voor Frank van der Heijden, zijn inzet miste net iets snelheid en kon daardoor van de doellijn worden getrapt door de Boxtel verdediging, kon Boskant met een goed gevoel de winterstop in!

Boxtel 1 - Boskant 1 dec 2022_5510jpgSuccesvolle snoekduik van Frank

Boxtel 1 - Boskant 1 dec 2022_5474jpg