Oranjefestival bij v.v. Boskant zeer geslaagd!

woensdag 09 juni 2021

In het weekend van 5 en 6 juni werd op het sportpark van v.v. Boskant een zogenaamd Oranjefestival georganiseerd. Zo’n festival is een initiatief van de KNVB om kinderen bij gebrek aan echte wedstrijden toch wat extra voetbalplezier te geven. Toen bleek dat ook dit jaar het jeugdkamp wederom niet door kon gaan, is besloten het oranjefestival te promoveren tot een 2-daags evenement met voetbal en niet-voetbalactiviteiten. Uiteindelijk bleken we precies in dit weekend weer voor de Regio-cup te mogen gaan spelen, maar gezien alle reeds getroffen voorbereidingen moest het Oranjefestival natuurlijk doorgaan! Gelukkig was een groot deel van de tegenstanders bereid om de wedstrijden van zaterdag doordeweeks in te halen, zodat er ook nog gevoetbald kan worden! Uiteindelijk bleek het festival een perfecte warming up voor het kleine restantje voetbalseizoen, dat gelukkig dus toch nog volgt!

De hele zaterdag stond in het teken van een grote dubbele zeskamp. De organisatie was al vroeg uit te veren om het hele arsenaal aan stormbanen, luchtkussens en andere spelletjes klaar te zetten op de velden. Om 10.00 uur kwamen immers de allerkleinsten – onze mini’s – zich een uurtje lang helemaal uitleven op het grote luchtkussen. Omdat onze mini’s ook nog eens erg veel broertjes, zusjes, vriendjes en vriendinnetjes hadden meegenomen was het een (gezellige) drukte van jewelste.

Alternatief jeugdkamp juni 2021_6005Ajpg
Om 11.00 uur gingen de mini’s uitgeput en voorzien van wat lekkers en een presentje weer naar huis en betraden onze pupillen de arena. Na het bekendmaken van de groepsindeling – wekenlang trending topic onder de Boskantse jeugd – zetten alle jongens en meisjes hun beste beentje voor om zoveel mogelijk punten te scoren op de 12 verschillende spellen die op het programma stonden. Het weer verleende volledige medewerking en de “keukenploeg” zorgde ervoor dat niemand iets te kort kwam. Met een volle maag en vaak kletsnat (waterspellen), verlieten de pupillen tegen zessen het sportpark om zich mentaal en fysiek voor te bereiden op het onderlinge voetbaltoernooi, dat traditioneel iedere zondag van het kamp wordt georganiseerd.

Alternatief jeugdkamp juni 2021_5999Ajpg
Ruim op tijd (lees: veel te vroeg) arriveerden de meeste pupillen de volgende ochtend alweer op het sportpark om voorafgaand aan het toernooi nog even uitgebreide warming-up op het luchtkussen te houden. Toen uiteindelijk de aftrap voor de eerste wedstrijd was verricht, ontspon zich een leuk, spannend en sportief toernooi dat de hele dag zou duren. In de middag kwamen ook de junioren van de club nog even opdraven voor een onderling toernooitje, een hapje en een drankje. Toen de stofwolken waren opgetrokken en de resultaten van de zeskamp en het toernooi bij elkaar opgeteld, werd het evenement afgesloten met de prijsuitreiking. Voor alle spelers en speelsters was er weer een leuke herinnering aan het afgelopen seizoen, een flinke reep chocolade en uiteraard een kadootje!

Alternatief jeugdkamp juni 2021 c5d447fdjpg

Afgaande op de opkomst, de reacties en de sfeer kunnen we stellen dat er sprake was van een meer dan geslaagd weekend. Het blijft jammer dat we maar weinig hebben kunnen voetballen dit seizoen en ook dat we wederom niet op jeugdkamp konden, maar dit bleek net als vorig jaar toch een prima alternatief.
Veel dank daarom weer aan alle vrijwilligers die hierbij hebben geholpen!

Nog meer foto's!

Alternatief jeugdkamp juni 2021_6038jpg