Opnieuw verlies in beker voor Boskant 1

donderdag 13 september 2018

Boskant staat na twee bekerwedstrijden nog steeds met lege handen. Het bezoekende Schijndel bleek duidelijk een maatje te groot voor de Boskanters. Toch was de 1e kans, en meteen een goede ook, voor Boskant. Na een slechte uittrap van de Schijndel doelman kon Emiel van den Elsen in de 9e minuut vrij richting Schijndel doel. Z’n inzet miste de juiste richting en belandde op de paal. Schijndel was daarna duidelijk de bovenliggende partij en kwam in de 14e minuut, na een kopbal van Tjeerd Pijnenburg, op voorsprong. Net voor rust werd het, na een fout in de Boskant verdediging, 0-2.

Soms wil de wedstrijd na een theepauze nog wel eens ‘kantelen’, maar afgelopen zaterdag was daar geen sprake van, het was deze middag voornamelijk eenrichtingsverkeer. In de 57e minuut redde Boskant doelman Tom van der Heijden fraai bij een harde schuiver aan Schijndel zijde, maar bij de rebound was hij kansloos: 0-3. Een gelopen wedstrijd voor de bezoekers, die net voor tijd de marge nog wat verhoogden door de 0-4 binnen te schieten.

Aanstaande zaterdag staat de laatste bekerwedstrijd op het programma, uit tegen Ollandia 1. Aanvangstijd 18.00 uur. Voor beide teams, met elk twee nederlagen in de binnenzak, niet meer dan een oefenwedstrijd dus. De laatste voorlopig, want het weekend daarna start de competitie!

Schijndel beker sept 2018-8348jpg
Schijndel beker sept 2018-8356jpg