Opnieuw gelijkspel Boskant

maandag 02 oktober 2017

Boskant heeft aan de thuiswedstrijd tegen ELI slechts één punt overgehouden. Op basis van de verhouding binnen de witte lijnen was dat te weinig, maar het is in het voetbal nog steeds zo dat doelpunten de uiteindelijke puntenverdeling bepalen.

De thuisclub was met name de 1e helft duidelijk het bovenliggende team. Toch was de eerste kans er een voor Bram Donkers namens de gasten uit Lieshout. Maar hij kwam in de 6e minuut net een teentje tekort bij een goede voorzet vanaf rechts. Daarna was het vooral de beurt aan Boskant. In de 18e minuut was Brett Veldkamp dicht bij het openingsdoelpunt. Vanuit de draai mikte hij de bal echter precies naast de verkeerde kant van de paal. In de 22e minuut leek de voorsprong er wel te komen, maar de inzet van Frank van der Heijden, uit een corner van Roy van der Linden, verdween na een aantal onvoorspelbare caramboles tegen Lieshoutse benen, net naast het doel. En de inzet van Brett, in de 35e minuut, had niet de venijnigheid die hij in gedachte had, zodat de bal een eenvoudige prooi werd voor ELI doelman Bjorn Mezenberg. Geen doelpunten dus in de eerste 45 minuten.

Boskant - ELI 2017_01jpg
In het begin van de 2e helft leek het er op dat Boskant het karwei zou gaan afmaken. Uit een corner, in de 50e minuut, kopte Rob van der Heijden de bal maar net over de lat. Maar ELI gaf zich niet zomaar gewonnen en leek te profiteren van de ruimte die het zo nu en dan kreeg. Na een goede pass door de midden, in de 53e minuut,  verscheen Ruben van Hoof pardoes vrij voor Boskant doelman Vincent Staals. Diens goede reactie was voldoende om, samen met hulp van verdediger Rick van der Zanden, te voorkomen dat ELI op voorsprong zou zijn gekomen. Vijf minuten later was het wel raak voor  Boskant. Een lange vrije trap van Rens van de Wijdeven werd door Roy met het hoofd verlengd: 1-0. In de 10 minuten die volgden had Boskant het karwei af moeten maken. Maar de knal van Brett, in de 65e minuut na aangeven van Rens, miste de juiste richting en de rush van Rick had meer op kunnen leveren als hij de bal had breed gelegd naar een tweetal geheel vrijstaande medespelers. ELI bleek effectiever. Uit een corner, in de 68e minuut, kopte Aaron Hurkx in vrije positie de bal snoeihard tegen de touwen: 1-1. Met enkele aanvallende wissels probeerde Boskant trainer Mayk van Driel in de laatste 10 minuten een overwinning te forceren, maar echte kansen leverde dat niet op. De stand van 1-1 stond, tot vreugde en tevredenheid van de bezoekers, ook na het affluiten van een uitstekend leidende scheidsrechter E. Blotevogel, nog op het scorebord!

Boskant 2 leverde een uitstekende prestatie door de uitwedstrijd tegen de reserves van Heeswijk, met 1-3 te winnen.

Meer info over de competitie van Boskant 1 (4e klasse G) is te vinden via een klik op onderstaande link:

www.amateurvoetbaleindhoven.nl

Boskant - ELI 2017_03jpg