Opnieuw een kleine nederlaag voor Boskant

maandag 06 april 2015

Het was zaterdagavond druk op sportpark “De Scheken”. Met name het aantal Liempdenaren dat aanwezig was, was opvallend groot. Zij zullen met een goed gevoel de terugreis hebben gemaakt, want hun DVG wist de wedstrijd met 0-1 te winnen.
Vooral de eerste helft was van beide kanten het aanzien meer dan waard. Boskant zette de DVG verdediging vanaf de 1e minuut onder druk en creëerde in de eerste 10 minuten zeker drie goede mogelijkheden om de score te openen. In de 4e minuut al kreeg Geert van Gils uit een corner een goede mogelijkheid, maar mede omdat hij de bal pas laat zag, raakte hij de bal volkomen verkeerd. Twee minuten later werd een bal door gelegenheidsspits Edo Brans goed teruggelegd op Frank van der Heijden; Franks inzet, een volley uit de lucht, ging echter een metertje over. In de 9e minuut probeerde Frank het uit een vrije trap; z’n inzet werd door een goed keepende Sander van Eeuwijk uit het doel gebokst. In de 10e minuut leek de openingstreffer in de maak, maar de kopbal van Rob van der Heijden werd door een van de DVG verdedigers van de doellijn gehaald. Eén minuut later gevaar aan de andere kant. Na een snelle aanval leek de inzet van Tarn van de Wiel in de kruising te verdwijnen, maar Boskant doelman Erwin Brouwers wist met een uiterste krachtsinspanning de bal naast te tikken. In de 13e minuut, opnieuw na een snelle counter, scoorde DVG. A-junior Aaron van Doorn, een opvallend talent in de DVG ploeg, omspeelde handig enkele tegenstanders uit, inclusief doelman Brouwers, en plaatste de bal tegen de touwen: 0-1. De zoektocht naar de gelijkmaker bleef uiteindelijk, ondanks een aantal goede kansen, zonder resultaat. Na een goede aanval in de 18e minuut probeerde Roy van der Linden het, maar zijn diagonale schuiver stuitte op de benen van doelman van Eeuwijk. Eén minuut later was Roy de aangever; de teruggelegde bal werd door Frank maar half geraakt zodat ook deze kans verloren ging. Bij één van de spaarzame tegenacties van DVG, in de 32e minuut was het aan Erwin te danken dat de 0-1 op het scorebord bleef doordat hij een dropkick van Tarn van de Wiel uit de bovenhoek tikte. De laatste (levensgrote) kans was voor Boskant. Na een goede actie van Edo, kwam de bal voor de voeten van Frank die helaas ook deze keer de bal niet goed wist te raken.

2015 mrt DVG thuis_02jpgHelaas verdwijnt de bal over het doel

DVG bleek na rust het strijdplan te hebben aangepast, want het lukte Boskant niet om de verdediging van de bezoekers, net als in de 1e helft, onder druk te zetten. De eerste kansen waren voor de bezoekers. In de 53e minuut was DVG dicht bij de 0-2 maar de inzet van Sander van de Ven ging een tiental centimeters voorlangs. En één minuut later redde Erwin attent toen Tarn van de Wiel voor hem opdook. In de 60e minuut probeerde Edo het namens Boskant nog een keer, maar z’n harde schuiver werd door de DVG goalie uitstekend tot corner verwerkt. In de 67e minuut veerde heel Liempde overeind toen Martijn Caarls uit een vrije trap van Wilco Voets de bal richting verre kruising kopte, maar als “een duvel uit een doosje” was daar Erwin weer, die de bal nog net naast wist te duwen! De belangrijkste wapenfeiten van deze wedstrijd zijn daarmee wel genoemd. Het bleef, mede door de minimale 0-1 stand, spannend tot aan het laatste fluitsignaal van een goed leidende scheidsrechter Bogers uit Budel, maar uiteindelijk gingen de bezoekers dus met de punten aan de haal!

2015 mrt DVG thuis_07jpg
2015 mrt DVG thuis_09jpg