Opnieuw drie punten voor Boskant

maandag 04 oktober 2021

Ook de 2e wedstrijd, uit tegen ELI 1, is voor Boskant 1 succesvol verlopen. De start evenwel was niet erg hoopvol.
Al na 1,5 minuut werd een perfect lopende aanval van de thuisclub door Danny de Koning omgezet in een 1-0 voorsprong!

ELI-Boskant_0849jpgELI op weg naar de 1-0

Hoewel de thuisclub in die periode wat meer aan de bal was en duidelijk werd dat ze over een goed voetballend team beschikken, kon Boskant steeds meer tegengas geven. Tot echte kansen leidde dat het eerste half uur echter nog niet. Niet voor Boskant, maar ook niet voor de thuisclub. In de 34e minuut was de thuisclub opnieuw gevaarlijk. Uit een corner kreeg Aaron Hurkx een goede mogelijkheid op de 2-0 maar van dichtbij miste hij de bal.

In de 38e minuut veranderde de wedstrijd. Na een goede actie van Boskant speler Brett Veldkamp trok ELI speler Frank van Berlo aan de noodrem. Scheidsrechter Verhagen twijfelde geen moment: een overtreding tegen een doorgebroken speler! Buiten de 16, dus slechts een vrije trap, maar wel rood zodat de wedstrijd voor ELI verder moest met tien. Natuurlijk een moment voor Boskant om met nog meer druk op zoek te gaan naar de gelijkmaker. De eerste kans, in de 41e minuut, was echter voor de thuisclub. Na een snelle aanval was de snelle Jordy van den Einden een heel eind op weg naar de 2-0 maar met een goede actie wist Frank van der Heijden een doelpunt te voorkomen. Twee minuten later kreeg Boskant een uitgelezen kans om gelijk te komen. Na een overtreding op Rens van de Wijdeven, binnen de 16, ging de bal op de stip. De inzet van Brett Veldkamp werd echter vakkundig door ELI doelman Bastiaans tot corner verwerkt. Toch zou de gelijkmaker nog vallen. Zo ongeveer de laatste aanval van Boskant voor rust leverde slechts een corner op. Voldoende bleek daarna, want de voorzet uit die corner werd door Steff van de Laar strak tegen de touwen gekopt: 1-1!

Na rust was Boskant wat meer aan de bal dan de thuisclub. Toch was de eerste goede kans voor de thuisclub. De snelle Jordy van den Einden kon echter ook deze keer tijdig worden afgestopt. In de 59e minuut kwam Boskant op voorsprong. Een snel genomen corner kwam voor de voeten van Rens van de Wijdeven die de bal met links snoeihard binnenschoot: 1-2.

Een fikse tegenvaller voor de thuisclub die natuurlijk vol in de aanval ging, op zoek naar minimaal de gelijkmaker. Dat gaf op enig moment ook ruimte aan de Boskant aanvallers en de mogelijkheid om de voorsprong te vergroten. Tot drie keer toe, in de 82e, 84e en 87e minuut kwam er een Boskant speler vrij voor doelman Bastiaans, maar het leverde in geen van die gevallen een doelpunt op! Dus bleef het nog even spannend tot het moment dat scheidsrechter Verhagen de wedstrijd affloot. Winst voor Boskant met een eindstand van 1-2!

ELI-Boskant_0938jpg

Nog enkele spelmomenten.