Op de valreep toch nog één punt voor Boskant

dinsdag 23 oktober 2018

Het was qua spelverloop een absurde wedstrijd uit bij SDDL. Een wedstrijd met twee totaal verschillende helften. Voor de rust was Boskant, behalve het eerste kwartier, de bovenliggende partij. Nadat de eerste aanvallen van de thuisclub voorbij waren, pakte Boskant het initiatief. Dat leidde in de 20e minuut tot het openingsdoelpunt. Na een verre ingooi van Geert van Gils werd de stuiterende bal door enkele Boskant aanvallers en de totale verdediging van SDDL gemist waarna Aimé Opheij, als laatste in de rij, de bal binnen kopte: 0-1. Bij de eerstvolgende aanval had het al 0-2 kunnen staan, maar de inzet van Rick van der Zanden verdween net langs de voor Boskant verkeerde kant van de goal. Boskant bleef aandringen en kwam in de 24e minuut op een comfortabele 0-2 voorsprong. De inzet van Rens van de Wijdeven, na een aantal passeer acties voor het SDDL doel, kon door doelman Tim van de Coolwijk niet klemvast worden verwerkt, zodat een attent reagerende Emiel van den Elsen de 0-2 kon binnen schieten. Dat was meteen de ruststand, mede omdat enkele goede mogelijkheden die Boskant kreeg, niet werden verzilverd.

SDDL uit okt 2018-9515jpg
Na rust was het geheel andere wedstrijd. SDDL vloog uit de startblokken en kwam al bij de eerste de beste aanval op 1-2. Bij een voorzet van links constateerde scheidsrechter Tielen hands van verdediger Ruud van der Zanden. Binnen de zestien, dus belandde de bal op de stip. Ties Klievink behield het overzicht en gaf Boskant doelman Tom van der Heijden het nakijken: 1-2. Het startsein van de thuisclub om de strijd naar de gelijkmaker met nog meer energie te vervolgen. Tot twee keer toe redde Tom fraai bij scoringsmogelijkheden van de thuisclub, maar in de 58e minuut was hij kansloos toen de bal door Bjorn Rikken snoeihard werd binnengeschoten: 2-2. Boskant wist toch weer een beetje op te krabbelen en leek door een kopbal van Steff van de Laar in de 67e minuut op een 2-3 voorsprong te komen. Leek, want na overleg met de grensrechter van SDDL keurde scheidsrechter Tielen het doelpunt alsnog af. In de 76e minuut had die voorsprong er wel moeten zijn. Na een aantal missers in de SDDL verdediging had Jim van der Zanden van dichtbij, vrij voor doel, dè kans op de 2-3. Helaas eindigde zijn inzet vol op de paal. SDDL wist de ruimte die het kreeg door het aandringende Boskant, goed te benutten. Bij één van de uitvallen, in de 84e minuut, was Ties Klievink de Boskant verdediging te slim af en zorgde met zijn treffer voor een 3-2 voorsprong. Daarmee leek de wedstrijd beslist, want in de ‘veld- en luchtslag’ die volgde, kregen de teams nauwelijks nog kansen. Tot in de allerlaatste minuut. Na een vermeende handsbal op de rand van de zestien meter bleek Rens nog voldoende trillingvrij om de vrije trap loepzuiver voorbij de muur en doelman van de Coolwijk te schieten. Eindstand na een absurde voetbalmiddag 3-3 derhalve.

SDDL uit okt 2018-9530jpg
SDDL uit okt 2018-9510jpg
SDDL uit okt 2018-9534jpg
Aanstaande zondag staat de thuiswedstrijd tegen Herpinia op het programma. Met één wedstrijd en 2 punten minder dan Boskant deelt Herpinia de laatste plek op de ranglijst met Nulandia. Boskant moet dus aan de bak!