Ook Herpinia bezorgt Boskant fikse nederlaag

woensdag 03 april 2019

Het draait niet echt bij Boskant 1. Voor de nederlaag tegen Avesteyn op 24 maart j.l. is (mogelijk) een excuus te vinden: die tegenstander stond  virtueel toch op kop. Maar voor de 5-2 nederlaag uit tegen Herpinia moeten de spelers van Boskant 1 toch vooral bij zichzelf te rade gaan! Een zeer teleurstellend resultaat van het team afgelopen zondag. Herpinia staat laatste met 11 punten uit 17 wedstrijden en doet er, gezien de inzet die op de grasmat werd gelegd, alles aan om van die laatste plaats af te komen. Boskant bezet met 23 punten uit 18 wedstrijden  plaats 7, lijkt zich vrij te voelen, maar voelt, door de fikse nederlagen, intussen de adem van een aantal achtervolgende ploegen wel in de nek en zal in de resterende 8 wedstrijden toch nog een aantal punten moeten halen om vrij van degradatieperikelen te blijven!

De start bij Herpinia was prima. Al na 5 minuten wist liep Rob van der Heijden uit een corner van Rens van de Wijdeven de bal tegen de touwen te schieten: 0-1. In de 14e minuut had het al 0-2 kunnen zijn, maar Aimé Opheij had de pech dat zijn inzet door een van de verdedigers van de doellijn werd gekopt. Die 0-2 kwam er één minuut later wel doordat de corner van “in één tijd” bij de achterste paal binnenvloog, maar scheidsrechter Straatman oordeelde dat Herpinia doelman Siebers teveel hinder had van de koppende Boskantse aanvallers en keurde het doelpunt af! De laatste kans voor rust kreeg Jim van der Zanden namens Boskant in de 18e minuut, maar een 2e doelpunt bleef ook deze keer uit.
Enigszins onverwacht kwam Herpinia in de 20e minuut op gelijke hoogte. Na een snelle uitval van de thuisploeg wist Beau van Dieten zich fraai vrij te draaien en gaf doelman Tom van der Heijden het nakijken: 1-1. Twee minuten later kwam Herpinia op voorsprong. De ruimte die hij kreeg van de Boskant verdediging werd door Job van Roosmalen maximaal benut: 2-1. In de 36e minuut werd simpel balverlies aan Boskant zijde door Beau van Dieten omgezet tot een 3-1 stand. Bijna nog was de achterstand groter geworden maar Tom wist de inzet van Mike Janssen nog net tot corner te verwerken.

Herpinia 1 - Boskant 1_1896jpg
Na rust gaf Boskant iets beter partij. In de 54e minuut leverde dat de 3-2 op toen een voorzet van Rens door Roy van der Linden strak tegen de touwen werd gekopt. In de 68e minuut was Boskant dicht bij de gelijkmaker, maar de door doelman Bas Siebers weggeslagen bal werd door Boskant aanvoerder Geert van Gils hoog overgeschoten. Boskant bleef aandringen op de gelijkmaker, maar was daarbij nauwelijks gevaarlijk. In de 88e minuut gooide Beau van Dieten de wedstrijd op slot. Hij profiteerde goed van de ruimte die hij kreeg en tikte via de paal de 4-2 tegen het net. Dat het uiteindelijk in de laatste minuut bij een snelle uitval door invaller Rowdy Megens nog 5-2 werd, doet aan het eindresultaat niets af: opnieuw een nederlaag voor Boskant helaas!

Nauwelijks kans tot bezinning voor ons vaandelteam, want voor donderdag (vandaag dus) staat de uitwedstrijd tegen NLC’03 gepland (aanvang 18.30u.) en op zaterdagavond om 19.00u. de derby thuis tegen Nijnsel. Volle bak er tegen aan dus! Boskant 2 had afgelopen weekend een vrije dag. Voor aanstaande zondag staat de thuiswedstrijd tegen DVG 2 op het programma. De uitwedstrijd leverde weliswaar een 0-2 overwinning op voor de Boskanters, maar dat betekent niet dat het aanstaande zondag een “eitje” wordt!

Herpinia 1 - Boskant 1_1898jpg
Herpinia 1 - Boskant 1_1904jpg