Nominaties sportman/sportvrouw en vrijwilliger van het jaar

maandag 28 maart 2016

Donderdag 31 maart aanstaande staat de voorjaars ledenvergadering van v.v. Boskant weer op het programma. Zoals elk jaar mogen de aanwezigen ook deze keer weer kiezen wie zich de sportman en sportvrijwilliger van het jaar mogen gaan noemen. Vorig jaar ging deze eer naar respectievelijk Mike van der Heijden en Jan van Hastenberg. Ook dit jaar heeft het bestuur weer een voorselectie van kandidaten gemaakt die het in principe allemaal verdienen om één van de titels in de wacht te slepen. Hieronder volgt een opsomming van de genomineerden met een korte motivering erbij:

Genomineerden ‘Sportman van het jaar 2015’

1. Rick van de Zanden

Harde werker op het veld. Verzaakt nooit en bezorgt zijn tegenstander altijd een moeilijke middag.
Bewijst regelmatig zijn waarde voor Boskant 1, maar doet zonder te zeuren even goed zijn best in het tweede. Traint de A- en de B-jeugd en springt altijd bij wanneer nodig en heeft een zeer positieve instelling

2. Ruud Gevers

Altijd present bij de wedstrijden, maar ook bij de trainingen van de lagere elftallen. Beschikt over een ongekend loopvermogen en is pijlsnel. Weet doelpunten te maken uit de meest onmogelijke hoeken en standen (en evengoed opgelegde kansen te missen). Opgeven staat niet in zijn woordenboek.

3. Thom Saris

Assistent-scheidsrechter bij Boskant 1 en ook nog actief speler in de lagere elftallen. Een zondag is voor hem dus altijd een voetbalzondag. Thom is relatief jong voor een assistent scheidsrechter en kan daardoor, in tegenstelling tot veel van zijn collega’s bij de tegenstander, het tempo makkelijk bijbenen en scherp vlaggen. Dit draagt ontzettend bij aan de uitstraling van ons eerste elftal. Het feit dat iemand van zijn leeftijd zoveel tijd en energie bereid is te steken in onze vereniging is iets dat tegenwoordig al lang niet meer vanzelfsprekend is.

Genomineerden ‘Sportvrijwilliger van het jaar 2015’

1. Ilona van Galen

Fungeert al jarenlang als kartrekster binnen het dameselftal. Motiveert de andere dames zowel voor, tijdens als na de wedstrijden. Is zeer actief binnen de activiteitencommissie en de drijvende kracht achter veel activiteiten, die ene belangrijke bron van inkomsten voor v.v. Boskant vormen. Uiteraard is ze zelf ook altijd aanwezig bij alle evenementen van de vereniging. Vindt daarnaast ook nog altijd tijd om de wedstrijden van Boskant 1 te bezoeken. En last, but not least: we kennen haar natuurlijk ook allemaal als hardwerkende en gezellige vrijwilliger van de bardienst.

2. Jordy van der Heijden
Jordy vertegenwoordigt de groep jonge vrijwilligers binnen onze vereniging. Een groep die helaas steeds kleiner wordt. Des te meer respect dwingt Jordy af door belangeloos ontzettend veel uren in de vereniging te steken. Zo is hij wekelijks actief als jeugdtrainer en als trainer van de dames en draait hij ook mee als vrijwilliger achter de bar. Aangezien ook zijn beide ouders niet vies zijn van een flinke dosis vrijwilligerswerk (hij heeft het niet van een vreemde), zien we Jordy ook geregeld allerlei andere hand- en spandiensten verrichten op het gebied van materiaal en onderhoud. En ook als er activiteiten georganiseerd worden (zoals bijvoorbeeld de playbackshow en de vlooienmarkt), dan kun je de klok erop gelijk zetten dat Jordy voorop staat om te helpen met alle op- en afbouwwerkzaamheden. Kortom: een voorbeeld voor onze jeugd in “bange dagen”.