NLC’03 en Boskant delen de punten

vrijdag 05 april 2019

Na drie verloren wedstrijden eindelijk weer eens een positief resultaat voor Boskant. Weliswaar niet de volle winst, maar wel veel inzet en strijd waardoor er in ieder geval weer een punt aan het totaal kan worden toegevoegd. De wedstrijd stond voor 10 maart op het programma, maar door het slechte weer ging de wedstrijd indertijd niet door zodat, door het volle programma, doordeweeks moest worden ingehaald. Van NLC’03 is bekend dat het, vooral thuis, een team is waarvan niet eenvoudig te winnen is. Een fysiek sterke ploeg, veel inzet en ……., vermoedelijk ook een voordeel, gewend aan het zware veld?!

De eerste kans, in de 4e minuut, was voor Wouter Bijl die vanuit een niet afgefloten buitenspelpositie voor doelman Tom van der Heijden verscheen, maar Tom was attent z’n doel uitgekomen en kon redding brengen. Daarna kreeg Boskant enkele goede mogelijkheden om de stand open te breken, maar telkens was het net niet. In de 29e minuut leek de 0-1 in de maak. De inzet van Rens van de Wijdeven kon door doelman Fransen echter nog net via z’n vingertoppen en de hulp van het aluminium uit het doel worden getikt.

Na rust veranderde er niet veel. Voetbaltechnisch, mede door de staat van de grasmat, was het aan beide zijden wel eens wat minder, maar het bleef een wedstrijd met veel inzet en strijd. Boskant creëerde toch wel een aantal goede kansen, maar de echte scherpte bij de afronding ontbrak. Bijna nog kreeg Boskant in de verlenging de spreekwoordelijke deksel op de neus, maar de inzet van Tim Ruys werd door de opnieuw sterk keepende Tom van der Heijden vakkundig verwerkt.

Aanstaande zaterdag, om 19.00 uur, moet Boskant opnieuw aan de bak, thuis tegen de huidige koploper Nijnsel 1. De uitwedstrijd, gespeeld op 15 december, eindigde in een 0-0 gelijkspel. Gezien de huidige stand, Nijnsel is koploper en Boskant bezet ‘slechts’ plaats 6, zijn de bezoekers zwaar favoriet. Maar het spelletje moet nog gespeeld worden! Na afloop van de wedstrijd is er natuurlijk volop ruimte voor de 3e helft, wat de eindstand van de wedstrijd ook wordt.

Bijgaand een aantal momenten uit de wedstrijd NLC'03 1 - Boskant 1

NLC03 - Boskant april 2019_1926jpg