MVC bezorgt Boskant fikse domper

dinsdag 06 februari 2018

De euforie over het spel van Boskant 1 heeft tijdens de thuiswedstrijd tegen MVC een fikse deuk opgelopen. Tegen een met veel wilskracht spelend MVC bleek de thuisclub niet opgewassen. Saillant detail: voor MVC was het de eerste overwinning deze competitie en voor Boskant de eerste nederlaag!

Al snel in de wedstrijd werd duidelijk dat het een moeilijke middag zou worden voor de thuisclub. Niet alleen zozeer door de met veel inzet spelende bezoekers, maar vooral door hetgeen Boskant daar tegenover wist te zetten. Of misschien wel beter gezegd: wat Boskant daar niet tegenover wist te zetten. Meer dan drie keer de bal in de eigen ploeg houden bleek een lastig karwei en echt goed lopende aanvallen waren (helaas) op één hand te tellen. Toch had Boskant omstreeks de 12e minuut een goede mogelijkheid op een doelpunt. Tot twee keer toe kreeg Rens van de Wijdeven een goede schietkans, maar de anders vaak zo trefzekere middenvelder bleek z’n vizier deze middag niet echt zuiver te hebben staan. Aan de andere kant kreeg Kevin Verheijen in de 16e minuut na een ‘wilde’ trap naar voren een levensgrote kans, maar z’n inzet ging een metertje over. Luttele seconden voor rust kwamen de bezoekers op voorsprong. Na aarzelend uitverdedigen aan Boskant zijde schoot Bart Siebers met z’n linker de bal strak voorbij Boskant doelman Vincent Staals: 0-1.

2018 Boskant - MVC 04jpg
Vaak betekent de theepauze een ommekeer in een wedstrijd. Helaas voor het thuisfront deze middag dus niet. Het lukte Boskant niet de wedstrijd te kantelen. Sterker nog, MVC kreeg nog enkele goede mogelijkheden en het was op die momenten maar goed dat Vincent  zeer attent stond te keepen! Geen punten voor Boskant dus deze middag.

2018 Boskant - MVC 03jpg
2018 Boskant - MVC 05jpg
2018 Boskant - MVC 01jpg
De top 3 wist haar wedstrijden te winnen, zodat Boskant een klein stapje terug moet doen.
Maar …… niet al te lang treuren. Eerst een weekje ontspannen; daarna wacht een volgende pittige tegenstander: vv Acht thuis.
De competitie is nog maar halverwege, dus alles is nog open!

Meer info over de klasse 4G vindt u door te klikken op bijgaande link:
www.amateurvoetbaleindhoven.nl