Mazzel voor Boskant in de uitwedstrijd tegen MVC

maandag 25 september 2017

Lange tijd leek het er op dat Boskant de competitie met een nederlaag zou gaan starten. MVC kon een 2-0 voorsprong tot aan de 77e minuut vasthouden. Toen pas lukte het Boskant de aansluitingstreffer te maken. Omdat MVC daarna enkele levensgrote kansen niet wist te benutten, werd het door een treffer van Boskant in de 89e minuut toch nog een (onverwachte) puntenverdeling. Boskant opende nog niet eens zo slecht. In de eerste 15 minuten was er zelfs een goede mogelijkheid op een doelpunt. Maar daarna werd het allemaal toch wel wat minder en bleek het fysiek sterke MVC voor Boskant een lastige tegenstander. In de 21e minuut kwam de thuisclub eigenlijk toch nog onverwacht op voorsprong. Een corner van de thuisclub werd door Boskant doelman Vincent Staals niet voldoende geraakt, waarna Teun van de Kam via een strakke schuiver de openingstreffer binnenschoot. Even nog was er discussie omdat de bal door Rob van der Heijden uit de doelmond werd gekopt, maar de goed opgestelde scheidsrechter van den Wildenberg was er zeker van dat de bal de doellijn was gepasseerd: 1-0. In de 37e minuut werd het zelfs 2-0. Na een snelle uitval over rechts werd de teruggelegde bal door Bart Siebers snoeihard binnengeschoten. Boskant kreeg ook wel enkele kleine kansen, maar zonder resultaat.
2017 MVC uit_04jpg
Zeer waarschijnlijk zal de 2-0 achterstand in de kleedkamer van Boskant wel onderwerp van gesprek zijn geweest. Heel veel leverde dat in actie in de 2e helft niet op. Pas in de 57e minuut werd Boskant door een snoeiharde schuiver van Roy van der Linden gevaarlijk, maar MVC doelman Baltussen wist de bal uit het doel te ranselen. Pas in de 77e minuut viel de aansluitingstreffer. Uit een vrije trap kopte invaller Yannick Opheij de bal tegen de touwen: 2-1. Door het offensieve spel van Boskant kreeg de thuisclub tot tweemaal toe een uitstekende gelegenheid om de wedstrijd op slot te gooien. Bij de eerste kans, in de 86e minuut, wist Vincent  de bal op een sublieme manier te onderscheppen; ruim een minuut later treuzelde de aanval van de thuisclub zelf, zodat ook die kans verloren ging. Een laatste krachtsinspanning aan Boskant zijde leverde het broodnodige punt op. Een ingooi van Geert van Gils bereikte uiteindelijk Brett Veldkamp die van dichtbij de 2-2 aantekende!

2017 MVC uit_02jpg
2017 MVC uit_03jpg
Voor volgende week staat de thuiswedstrijd tegen ELI uit Lieshout, dat haar openingswedstrijd met 1-3 verloor van Wodan, op het programma. Het zal voor Boskant dan toch anders moeten, want een ontsnapping in de laatste minuut is niet het meest gewenste scenario!

De competitie van Boskant 1 volgen kan via amateurvoetbaleindhoven.
Klik daarvoor op onderstaande link. Boskant 1 speelt 4e klasse 4G

www.amateurvoetbaleindhoven.nl

Boskant 2 is, na haar promotie het afgelopen jaar, ingedeeld in de reserve 2e klasse D. Met tegenstanders als Heeswijk 2, Margriet 2, Schijndel 2 en Volkel 2, om er maar alvast een viertal te noemen, lijkt het een loodzwaar seizoen te worden. Tegenstander in de openingswedstrijd op sportpark De Scheeken was Margriet 2. Margriet was weliswaar sterker, maar het lukte Boskant toch om een 1-0 achterstand nog voor rust weg te werken: ruststand dus 1-1. In de 2e helft kwam Margriet op 1-2. Even leek Boskant overlopen te worden, maar mede door een aantal goede reddingen van Tom van der Heijden bleef 1-2 op het scorebord. Op het einde van de wedstrijd kreeg Boskant 2 nog enkele goede mogelijkheden op de 2-2, maar het lukte niet om de bal over de doellijn te krijgen. Helaas geen punten dus.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Heeswijk 2 op het programma, opnieuw een flinke kluif!