Kansloze missie Boskant bij Woenselse Boys

maandag 10 oktober 2022

De uitwedstrijd tegen Woenselse Boys is voor Boskant geëindigd in een kansloze 4-0 nederlaag. De thuisclub startte ‘volle bak”. Binnen 5 minuten kreeg de thuisclub twee goede kansen, die dankzij het optreden van doelman Frank Thijssen niet al een voorsprong voor de thuisclub opleverde. Boskant krabbelde overeind. In de 6e minuut leverde dat een goede mogelijkheid op voor Luuk de Beer en een minuut later voor Emiel van den Elsen, maar in beide situaties wist doelman Sidney Woensdregt z’n doel schoon te houden. In de 20e minuut kwam de thuisclub op voorsprong. Er was nog even discussie of er sprake was van hinderen bij de uittrap van Frank, maar de kans die ontstond toen de bal via het lichaam van Jay Jay Gramser bij Tommy Knigge belandde en door hem snoeihard tegen de touwen werd geschoten leverde in de ogen van scheidsrechter Ahrouch wel de 1-0 op. Vijf minuten later leek, na foutief uitverdedigen aan Boskant kant, de 2-0 in de maak. In goede positie mikte Tommy voor de thuisclub deze keer te hoog. In de 37e minuut viel het tweede doelpunt alsnog. Na een snelle uitval werd de assist-op-maat van Jur van der Heijden door Jay Jay Gramser verzilverd: 2-0. Net voor rust leek Boskant de aansluitingstreffer te maken, maar de kopbal van Frank van der Heijden, uit een vrije trap van Luuk de Beer werd door de attente doelman Woensdregt uit het doel getikt.

Woenselse Boys - Boskant 9 okt 2022_4616jpg

Veel veranderde er niet na de theepauze. Het lukte Boskant niet om het tij te keren. Woenselse Boys bleef de bovenliggende partij. Na een goede voorzet van Jasper Spapens maakte Jur van de Heijden in de 54e minuut de 3-0. In de 78e minuut werd het zelfs 4-0, toen een corner van dichtbij kon worden binnengeschoten door Maurice van Loenen.
Het spreekt vanzelf dat de stand op de ranglijst er voor Boskant na 3 opeenvolgende nederlagen niet erg florissant uit ziet. Zondag een nieuwe kans om daar iets aan te veranderen. Boskant speelt dan thuis tegen WEC.