Kans op ‘walking football’ bij vv Boskant?

maandag 21 juni 2021

De versoepelingen voor de seniorenleden bij onze voetbalclub afgelopen weken, heeft bij de oudere (rustende) leden voor enige onrust gezorgd. Niet zozeer ten aanzien van het voetbaltechnisch gedeelte, maar wel voor de periode er na. De periode die voor de Coronatijd bekend stond als “de 3e helft”. Met name dat deel dat bedoeld was voor de Boskant supporters. Zoals aangegeven in de kop van dit artikel betreft die onrust vooral oud (rustende) leden. Niet echt meer voetballend actief op de grasmat, maar bij aanwezigheid op de trainings- en wedstrijddagen nog steeds ‘besmet’ met het ‘voetbalvirus’. In het verleden bleek de “de 3e helft” daarvoor een meer dan acceptabel medicijn! Onder het genot van een natje en een droogje in de kantine nog eens napraten over de prestatie van je favorieten. Corona stak daar een stokje voor. Wel een hele dikke stok trouwens.

De eerder genoemde onrust is dus wel te verklaren. De verantwoordelijken bij de overheid moesten zich schamen dat deze categorie van leden niet de door hen zo vurig gewenste vrijheid kregen!

“Walking football” is bij een aantal verenigingen een prima ontspanning voor “rustende of “liever rustende leden” gebleken. Bezig zijn met ontspanning, waarbij een voetbal een van de middelen is om de nostalgie van de jonge tijd toch vast te houden!! Met ruimte voor de 3e helft.

Dus werd het op donderdagavond 10 juni jl. voor een kleine groep oudere leden de hoogste tijd voor een kleine introductie op de Boskantse velden.

Trainen ook voor ouderen_0101jpg
Een start richting “Walking football”?
Of vooral bedoeld als terugkeer naar een gezellige 3e helft, ook op de trainingsavonden? De tijd zal het leren! Die avond was het in ieder geval (bijna) weer als vanouds!