Jubilarissen bij v.v. Boskant in het zonnetje gezet

vrijdag 09 januari 2015

Afgelopen zaterdag(avond) 3 januari 2015 heeft een groot aantal leden, sponsors, supporters en andere betrokkenen de weg naar de kantine weten te vinden om elkaar een gelukkig nieuwjaar toe te wensen. De nieuwjaarsloterij, een hapje en een drankje en de informele feestelijke afsluiting met een live optreden van zanger Ruud van Broekhoven hielden de bezoekers ook nu weer lang in de kantine. Het had wat drukker kunnen zijn; ongetwijfeld zijn daar de halve finales van de WK-darts met daarin Michael van Gerwen en Raymond van Barneveld mede debet aan.

Tussen de feestelijke bedrijven door was er ook tijd voor een officieel gedeelte. Traditiegetrouw worden de jubilarissen tijdens de nieuwjaarsreceptie in het (winter)zonnetje gezet. De eer viel dit jaar te beurt aan Hans Sijnen en Huub van der Zanden die beiden hun 40-jarig jubileum vierden en aan Piet van Hastenberg die al 50 jaar lid van v.v. Boskant is. Naast een bloemetje ontvingen zij een mooi certificaat ter herinnering aan deze mijlpaal.

Jubilarissen 2015 nieuwe sitejpg

Jan van Hastenberg Dzn (bij velen misschien beter bekend als “De Lange Jan”) werd door voorzitter Ronald ter Haak voor zijn vele verdiensten voor de club benoemd tot “Lid van Verdienste”. Na zijn actieve keeper carrière bij Boskant 1 is Jan ruim 34 jaar actief geweest als keeperstrainer. In eerste instantie trainde hij alleen de selectiekeepers, maar later ook die van de lagere senioren en de dames. Vanaf augustus 1999 tot afgelopen zomer heeft Jan de jeugdkeepers “onderhanden” gehad. Daarnaast was Jan in die periode actief als technisch kaderlid en heeft hij ook een groot aantal jaren de lagere teams getraind. Van de jeugdafdeling kreeg Jan een mooie herinnering in de vorm van een ingelijste fotocollage.

Jan v Hastenberg Dzn lid v verdienste nieuwe sitejpg

Ine de Koning en Jeanne van Uden ontvingen een bloemetje voor het feit dat zij gestopt waren met hun poetsactiviteiten voor de kantine. Daarnaast werd er door Ronald nog kort lovend stilgestaan bij het vele werk dat Ans en Jan van Hastenberg als kantinebeheerders 10 jaar lang hebben uitgevoerd. Tijdens de afsluitingsavond op zaterdag 31 mei was daar al ruim aandacht aan geschonken, maar gezien de wat mindere opkomst indertijd was een “herkansing” meer dan gerechtvaardigd.

Nieuwjaarsreceptie 2015_11 nieuwe sitejpg