Jeugdtrainingen vanaf 4 mei gefaseerd opgestart

donderdag 30 april 2020

Het plan van aanpak om de jeugdtrainingen te hervatten is inmiddels door de gemeente goedgekeurd, wat betekent dat v.v. Boskant vanaf maandag 4 mei de jeugdtrainingen gefaseerd weer gaat hervatten. Uiteraard gelden hierbij ook speciale richtlijnen.

In de eerste week starten alle pupillenteams weer met de trainingen en daarnaast alleen nog de JO19 met één training. Dit is nodig omdat er bij de juniorenteams rekening gehouden moet worden met de 1,5 meter richtlijn. Indien de genomen maatregelen voor, tijdens en na deze training voldoen, dan kunnen een week later ook de andere juniorenteams de training hervatten. Weer een week later wordt besloten of de juniorenteams ook naar twee trainingen in de week kunnen. Het bestuur en de technische commissie zullen dit i.o.m. de leiders en trainers beoordelen. Daarbij wordt uiteraard ook meegenomen of er voldoende trainers beschikbaar zijn om deze trainingen te verzorgen. Om de trainers te ondersteunen heeft de KNVB op haar website een groot aantal oefenvormen gedeeld, die voldoen aan de 1,5 meter richtlijn.

De trainers en leiders van onze jeugdteams worden per mail geïnformeerd over alle details en speciale richtlijnen, die gelden bij de hervatting van de jeugdtrainingen. Via de leiders zullen spelers / speelsters en ouders vervolgens dezelfde informatie ontvangen. Het verzoek aan iedereen is deze informatie goed door te lezen, zodat er zich geen (onaangename) verrassingen voordoen. Voor de ouders is het vooral belangrijk om te weten dat er geen toeschouwers zijn toegestaan tijdens de trainingen. Dit geldt voor alle leeftijdsgroepen en daarop kunnen ook geen uitzonderingen worden gemaakt. Kinderen moeten daarom voor de training op de parkeerplaats worden afgezet en na de training hier ook weer worden opgehaald.

Aansluitend op het advies van de regering en de gemeente, zullen de jeugdtrainingen behalve voor onze eigen jeugdleden ook open staan voor kinderen die geen lid zijn van onze vereniging. Iedereen is welkom, maar we weten vooraf uiteraard wel graag wie we kunnen verwachten. Heb je interesse, meld je dan aan via www.sjorssportief.nl of via een mailtje naar info@vvboskant.nl, zodat wij je ook bij de juiste leeftijdsgroep kunnen indelen!

Alle details m.b.t. het hervatten van de trainingen zijn te vinden in deze bijlage (plan van aanpak). Tijdens alle trainingen zal er een duidelijk herkenbare Corona verantwoordelijke aanwezig zijn, die het geheel zal coördineren en aan wie vragen kunnen worden gesteld.

Veel plezier en succes allemaal!

Bestuur, TC Jeugd en Jeugdcommissie v.v. Boskant