Jan van Boxtel en Marian Veldkamp in het zonnetje gezet

maandag 11 juni 2018

Mede door de vernieuwde wedstrijdkalender van de KNVB en de vele afgelaste wedstrijden tijdens en na de winterstop moet er door veel verenigingen nog tot ver in juni worden gevoetbald. Met name door de teams die voor promotie of degradatie aan de bak moeten in de nacompetitie. Boskant 2 was één van de teams. Speelde de 2e beslissingswedstrijd, afgelopen zondag 10 juni, die met 1-3 verloren werd van UDI’19 4. Met dit resultaat kan ook Boskant 2 ‘met vakantie’.

Op deze late laatste wedstrijddag waren 2 personen voor het laatst in functie: Jan van Boxtel als leider tweede elftal en Marian Veldkamp als kantine beheerder(ster). Naast het feit dat Jan z’n rol als leider van het tweede elftal (een rol die hij ruim 7 jaar heeft ingevuld) over geeft aan een ander, stopt hij ook met zijn taken in de activiteitencommissie: de biljartcompetitie, het oliebollen bakken, organisatie familie/vriendentoernooi, etc. etc. Jan heeft zijn sporen voor ons clubke op heel veel vlakken dus ruimschoots verdiend! Een enorm belangrijke schakel die vanwege zijn bescheiden persoonlijkheid zelden op de voorgrond treedt. Het bestuur is hem voor al z’n inzet méér dan dankbaar!

Jan v Boxtel ontvangt bloemenjpg
Naast Jan neemt ook Marian Veldkamp, een andere extreem belangrijke schakel, afscheid. Marian zwaaide op professionele wijze de scepter over de kantine. Met een enorm verantwoordelijkheidsgevoel en organisatietalent was alles tot in de puntjes geregeld. Hoeveel zij wel niet deed, blijkt wel uit de zoektocht naar een vervanger (voel je je geroepen neem dan a.u.b. contact op). Gelukkig blijft ze op de achtergrond een en ander aansturen. Zowel Marian als Jan (samen met hun gezinnen, want hoe je het ook went of keert, je familie moet achter je staan bij deze tijdrovende taken) kunnen welverdiend gaan genieten van de vrij gekomen uurtjes!

Boskant 2 - UDI 4 nacompetitie 10 juni 2018-6648jpg

Door de reeds eerder genoemde aangepaste wedstrijdkalender is de jaarlijks terugkerende vrijwilligersavond vroeg in het seizoen gehouden. Vanwege dit tijdstip in het seizoen zijn op die avond geen ‘stoppende’ vrijwilligers bedankt. Voor Marian en Jan kwam zondag 10 juni goed uit; de andere "stoppers" zullen zeker nog op een ander tijdstip ‘aan de beurt’ komen.

Boskant 2 - UDI 4 nacompetitie 10 juni 2018-6640jpg
Boskant 2 - UDI 4 nacompetitie 10 juni 2018-6646jpg