Interne cursus voor Boskant jeugdtrainers en -coaches

woensdag 27 maart 2019

Om onze jeugdtrainers en -coaches zo goed mogelijk te ondersteunen bij het uitvoeren van hun taken wil de technische commissie van v.v. Boskant volgend seizoen een interne opleiding gaan verzorgen.
De doelen die we daarmee willen bereiken zijn:

1. Onze trainers handvatten aanreiken voor het plannen, uitzetten en begeleiden van een training, zodat zij met meer plezier en zelfvertrouwen trainingen gaan verzorgen.
2. Onze trainers en coaches leren hoe jeugdspelers op een positieve manier gecoacht kunnen worden, zowel tijdens wedstrijden als tijdens trainingen.
3. Verhogen van de kwaliteit van de trainingen. Door onze trainers op te leiden gaat het trainingsniveau omhoog en ontwikkelen spelers zich sneller.
4. Meer plezier bij onze jeugdspelers omdat zij betere trainingen aangeboden krijgen.

De precieze opzet van de opleiding zal tijdens het jeugdkaderoverleg aan het einde van dit seizoen (vermoedelijk woensdag 5 juni) worden toegelicht, maar bijgevoegd document geeft de hoofdlijnen al goed weer. Duidelijk is in elk geval dat we alles bij onze eigen vereniging willen organiseren en de tijdsinspanning voor onze trainers en leiders zo beperkt mogelijk willen houden.

We hopen op veel enthousiasme en deelname!

Technische Commissie Jeugd

Opzet interne opleiding Boskant 2019-2020