Historische nederlaag voor Boskant

dinsdag 04 december 2018

Boskant heeft het tegenstander DVG wel heel erg gemakkelijk gemaakt. Al binnen de minuut had de thuisclub, na balverlies aan Boskant zijde, op 1-0 kunnen komen, maar de kopbal van Wilco Voets ging net voorlangs. Het bleek het begin van een flinke oor wassing. Een futloos Boskant werd aan alle kanten overlopen door een fanatiek spelend DVG. Toen Jim van der Zanden in de 35e minuut een vrije schietkans kreeg namens Boskant stond het al 3-0 voor de thuisclub door doelpunten van Teun Welvaarts (7e), Bas Smulders (21e) en Luuk van de Ven (25e minuut). Net voor de theepauze zorgde Bas van Houtem voor de 4-0 ruststand.

Die stand bleef tot aan de 85e minuut overeind. Enerzijds omdat de thuisclub onvoldoende profiteerde van de ruimte die het zo nu en dan toch creĆ«erde, anderzijds omdat Boskant toch wat meer tegengas bracht, zonder overigens echt gevaarlijk te worden. In de 85e minuut profiteerde Luuk van de Ven van een foutieve terugspeelbal van Boskanter Ruud van der Zanden. Door een goede reactie van  doelman Tom van der Heijden werd het net geen eigen doelpunt, maar hij was kansloos bij de rebound: 5-0 door Luuk van de Ven.
In de 89e minuut leek Boskant toch op weg om de hatelijke nul van het scorebord te krijgen, maar DVG doelman wist te voorkomen dat de inzet van Rens van de Wijdeven binnenvloog. Het slotwoord was voor de thuisploeg. Bij de laatste snelle uitval maakte Wilco Voets het feest voor de thuisclub compleet: 6-0. Een historische nederlaag voor de bezoekers; het is alweer lang geleden dat Boskant met zulke cijfers verloren heeft!

Door deze nederlaag wordt de stand op de ranglijst er voor Boskant 1 ook niet florissanter op. Onnodig om te zeggen dat er punten gehaald moeten worden om daar verandering in te brengen. Aanstaande zondag staat de thuiswedstrijd tegen SCMH op het programma, de week daarop volgt de derby tegen Nijnsel 1. Team en trainer moeten vol aan de bak!
Let op: de wedstrijd tegen SCMH begint om 14.00 uur!!

DSC_0473jpg
DSC_0478jpg

DSC_0488jpg
Boskant 2 staat dik aan kop in de reserve 3e klasse. De uitwedstrijd tegen DVG 2 leverde een 0-2 overwinning op. Aanstaande zondag staat de wedstrijd tegen Nijnsel 2, in feite de naaste belager, op het programma. Een interessante wedstrijd dus!

De derby tussen Boskant VR1 en Rhode VR1 is geĆ«indigd in een 1-1 gelijkspel. Aanstaande zondag speelt VR1 haar laatste wedstrijd voor de winterstop uit tegen Handel VR1.