Het Lockdown leven van…….. Adrie Anthonissen!

zondag 09 januari 2022

Het is alweer enige tijd geleden dat de tweede lockdown een feit werd. Sterker nog: hopelijk duurt deze maatregel niet al te lang meer. Toch kunnen we nog met recht onze rubriek 'Het lockdown leven van…..' even oppikken. Het feit wil dat onderstaand interview nog 'op de plank' lag. Hoog tijd dus dat we eens gaan kijken hoe Adrie Anthonissen zijn tijd doorkomt.

Sommige mensen staan nooit op de voorgrond, niet dat ze dat überhaupt zouden willen. Maar door deze eigenschap is het gevaar levensgroot aanwezig dat deze belangrijke leden door de “mazen van het net” heen glippen en als het ware onbedoeld een beetje in de vergetelheid raken. Een voorbeeld van een dergelijk lid is Adrie Anthonissen. Wie kent hem niet? Heeft meerdere belangrijke vrijwilligersfuncties binnen onze vereniging bekleed en vervult nog steeds met verve de functie van Zondagdienst.

Velen herkennen Adrie aan zijn Rolling Stones baseball jack en voorheen zijn “pukkel” (groene leger heuptas). Hij ziet er jeugdiger uit dan zijn werkelijke leeftijd. Dit bleek toen hij vertelde dat hij niet hoefde te wennen aan het gedwongen thuis moeten zijn gedurende de lockdown. Hij had zich er allang mentaal op ingesteld dat hij niet meer hoefde te werken. Toen “interviewer” vroeg of hij dan misschien helderziend was, was het nuchtere antwoord dat hij vorig jaar met pensioen is gegaan. Jawel onze Adrie is (echt waar) al pensioen gerechtigd. Hier is weinig ruchtbaarheid aan gegeven en hij heeft ook, gezien alle beperkingen, geen receptie o.i.d. gehad, maar voor hem was het een troost dat hij, toen hij 65 werd en nog niemand van Corona gehoord had, wel een feestje heeft gehad!

Adrie komt de lockdown(s) vooral wandelend door. Hij wandelt vaak alleen en legt dan lange afstanden af. In de buurt van Boskant kun je hem dan vooral in het Kremselen tegen komen. Op de vraag of we hem dan tegen kunnen komen met de (ook) voor hem kenmerkende koptelefoon op zijn hoofd antwoordde hij ontkennend. Tijdens het wandelen luistert hij niet zo veel muziek als we zouden denken. Ook bleek er nog een ander misverstand te bestaan. Adrie luistert niet alleen naar de Stones. Hij luistert ook veel naar “Indie Rock” Eén van zijn favoriete bands is de Black Keys.

Op de vraag of hij het bezoeken van muziekconcerten niet mist tijdens de lockdown(s) gaf hij wèl een bevestigend en ook verrassend antwoord. Hij houdt ervan om vooraan te staan en het geduw in zijn rug te voelen. En ondanks zijn “pensioen gerechtigde” leeftijd schuwt hij “de mosh pit” niet, al doet hij dan wel zijn bovengebit in een plastic zakje om dit niet kwijt te raken.

Wat onze voetbalclub betreft, mist hij vooral het bezoeken van de wedstrijden, de contacten met anderen en de gezelligheid die er altijd binnen onze club heerst.

Samen met Adrie hopen we dat de huidige lockdown, maar zeker ook Covid haar langste tijd gehad heeft en dat we weer heel erg snel, uiteraard wel op een verantwoorde manier, van sport en cultuur mogen gaan genieten.

Foto Adrie wandelenjpg
The Black Keysjpg