Het Lockdown Leven van... Ad van der Velden

zondag 14 maart 2021

Nadat we in de eerste twee edities gesproken hebben met spelende leden van onze vereniging, is het tijd om deze keer aan te schuiven bij een 'rustend' lid. We spreken met een trouwe supporter en hardwerkend lid van onze onderhoudscommissie in 'Het Lockdown Leven van... Ad van der Velden'!

Hoi Ad, dat de competitie momenteel stil ligt heeft natuurlijk wat minder invloed op jouw beweging, aangezien je periode als actieve speler al even achter ons ligt. Maar toch is het ook voor jou natuurlijk belangrijk om in beweging te blijven. Kun je ons vertellen hoe je vandaag de dag actief bezig blijft?
Natuurlijk blijf ik in beweging. Dit vind ik heel erg belangrijk. Ik probeer om samen met Mien minstens 10.000 stappen op een dag te maken. Dat is wel wat anders dan het "stappen" van vroeger, maar het is ook erg fijn. Die stappen hou ik bij op mijn mobiel. Meestal doen we een rondje Boskant zodat ik toch het voetbalveld regelmatig kan zien. Ook fietsen we veel dus al met al krijgen onze spieren voldoende beweging.

Wat is jouw ultieme tip voor onze leden om de huidige lockdown door te komen?
De beste tip is om niet al te veel in je luie stoel te gaan zitten. Gelukkig wonen we in het buitengebied en is er altijd wel wat te doen. Onze tuin ligt er tip top bij. Als mensen van "Eigen Huis en Tuin" komen kijken dan hoeven we ons niet te schamen. Daarnaast heb ik extra aandacht voor mijn schapen. Die lopen erbij als "om door een ringetje te halen". Mijn tweede tip is dus: "ga schapen houden" ;-)

Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden, de strijd op de velden en de gezelligheid tijdens de derde helft. Wat is jouw ultieme herinnering aan vv Boskant vanuit de tijd dat alles nog zo vanzelfsprekend was?
Ik ben al lang lid en heb in mijn actieve periode als voetballer en bestuurslid natuurlijk veel mooie momenten meegemaakt. Ik kan eigenlijk niet kiezen. Als ik dan toch iets "algemeens" mag noemen; de tijd dat we het sportpark "opbouwden" was een erg mooie tijd. Kantine, kleedkamers, tribune: allemaal hoogtepunten. Een groot voordeel dat ik vroeger deze periode bewust en actief heb meegemaakt is dat ik nu nog steeds weet hoe één en ander "in elkaar zit" daar pluk ik als lid van de onderhoudscommissie nog steeds de vruchten van.

nderhoudsploeg Ad vd Velden 2005-1879jpg

Laten we positief afsluiten en vooruit kijken naar de periode dat we het corona-virus achter ons kunnen laten. Wat is het eerste wat je straks weer gaat doen als de maatregelen voorbij zijn?
Ik ga dan supersnel (en dat kan, omdat ik iedere dag meer dan 10.000 stappen gemaakt heb) naar het voetbalveld om weer wedstrijden van het eerste te gaan bekijken. En ten tweede wil ik weer zo snel mogelijk met mijn maten van de onderhoudscommissie aan de slag. Is het niet om te klussen, dan wel om de flauwe klets.

-------------------------------------------------

Wil jij ook graag wat kwijt over je leven in de huidige lockdown? Of heb jij een ultieme tip voor onze leden die je graag wil delen? Neem even contact met ons op via social media en wij zorgen dat jij je verhaal met alle leden kunt delen!