Het blijft sprokkelen voor Boskant

maandag 09 maart 2015

De kans dat Boskant dit seizoen genoegen moet nemen met een plaats in de grauwe middenmoot wordt steeds groter. Als het team nog voor een prijsje wil gaan, de wedstrijd tegen VOW was immers pas de eerste voor periode 3, zal het roer duidelijk om moeten. Zal de beleving weer terug moeten komen en de wil om te winnen vanaf de 1e minuut met z’n allen moeten worden opgepakt.

Afgelopen zondag was dat, zeker de eerste 45 minuten, helemaal niet aanwezig. Tegenstander VOW, met “slechts” 6 wedstrijdpunten en 44 doelpunten tegen, was minimaal gelijkwaardig de eerste helft. Het was aan doelman Erwin Brouwers, ingevallen voor de geblesseerde Tom van der Heijden, te danken dat het voor rust slechts 1-0 bleef want tot twee keer toe wist hij te voorkomen dat de thuisclub zou gaan scoren. Net voor de theepauze lieten hij en de overige verdedigers zich echter in de korte hoek verrassen door een slim puntertje van VOW speler Tom van de Oever die daarmee de 1-0 op het scorebord plaatste. Boskant was overigens, enkele minuten eerder, dicht bij een doelpunt, maar VOW doelman van Zutphen wist een scherp indraaiende corner over de lat te werken.
2015 VOW uit_04jpg
Na rust, Boskant moest gezien de achterstand natuurlijk ook wel, werd de verdediging van VOW wat meer onder druk gezet. Na enkele kleine kansjes zorgde Pieter van de Warenburg in de 65e minuut na een goede aanval voor de gelijkmaker. Doordat z’n inzet via de rug van een verdediger van richting veranderde, was VOW doelman Niek van Zutphen kansloos: 1-1. Twee minuten later was Boskant dicht bij de 1-2. Na een goede aanval over links werd de bal door Roy van der Linden panklaar teruggelegd op Rob vd Heijden. Doordat die de bal verkeerd raakte en de afzwaaiende bal via het hoofd van Pieter over zeilde, ging deze kans echter verloren. Door de aanvallende intenties van Boskant kwam er voor VOW meer ruimte zodat de Boskant verdediging enkele keren attent moest optreden bij de counters van de thuisclub. Bijna nog, in de 85e minuut, leek de thuisclub te gaan scoren. Een snoeiharde kopbal van Bart van de Laar werd door één van de Boskant verdedigers van richting veranderd en leek het doel binnen te vliegen. Met een miraculeuze redding wist Erwin redding te brengen zodat de wedstrijd Boskant toch nog één punt opleverde.

2015 VOW uit_01jpg
2015 VOW uit_03jpg
2015 VOW uit_06jpg
Boskant 2 leverde thuis een prima prestatie door tegenstander DAW 2 met 3-1 te verslaan. Boskant 2 is met een aantal teams in een felle strijd gewikkeld om degradatie te voorkomen en een overwinning is dan natuurlijk meer dan welkom!
Aanstaande zondag is er een inhaalprogramma gepland. Boskant 1 speelt opnieuw een uitwedstrijd, het eerder afgelaste duel tegen NLC’03 staat op het programma. Boskant kan de mouwen weer gerust opstropen!

Uitslagen senioren
VOW 1-Boskant 1 1-1