Gelijkspel in de 92e minuut

maandag 10 oktober 2016

Boskant was gedurende het eerste half uur heer en meester in Vorstenbosch, maar moest uiteindelijk alle zeilen bijzetten om de in de 2e helft opgelopen 2-0 achterstand minimaal gelijk te trekken.

Weer een wedstrijd met twee gezichten. Boskant begon goed aan de wedstrijd, was veel aan de bal en creëerde al snel een aantal goede mogelijkheden tegen een hard werkende thuisclub. In de 11e minuut was Vorstenbossche Boys doelman Geert van de Ven tot twee keer toe spelbreker bij inzetten van Frank van der Heijden en Jim van der Zanden. Twee minuten later hoefde hij er eigenlijk geen moeite voor te doen, omdat Emiel van den Elsen namens Boskant van dichtbij precies in z’n armen mikte. Boskant bleef aandringen en was enkele keren dichtbij de 0-1 voorsprong, maar inzetten van Jim, in de 20e en 27e minuut vlogen met volle vaart langs de verkeerde kant van de paal.

Vorstenbosch uit 2016_04jpg
Tussendoor, in de 17e minuut, kreeg Ronald Bijl een goede mogelijkheid toen hij vrij voor het Boskant doel opdook, maar doelman Erwin Brouwers redde uitstekend. De tweede uitval van de thuisclub, na 30 minuten spelen, leverde wel meteen een voorsprong op. Via Wessel Dominicus bereikte de bal aanvaller Marvin van Heeswijk die handig profiteerde van de ruimte die hem geboden werd en de 1-0 binnen schoot. Drie minuten later was diezelfde van Heeswijk opnieuw gevaarlijk, maar z’n snoeiharde inzet ging voorlangs. Dat de 1-0 stand met de theepauze nog op het scorebord stond had Boskant vooral te danken aan Erwin. Tot twee keer toe, in de 39e en 42e minuut, wist hij Ronald Bijl en Noud Donkers het scoren te beletten.

Beide teams gingen na rust verder waarmee ze geëindigd waren. De eerste kansen waren dus voor de thuisclub. Met resultaat. De inzet van Wesley Dekkers in de 47e minuut ging nog voorlangs, maar de kans die hij 1 minuut later via Ronald Bijl kreeg, schoot hij wel tegen de touwen: 2-0. In de 57e minuut leek de thuisclub de wedstrijd op slot te gooien, maar ook deze keer wist Erwin redding te brengen.
Een harde schuiver van Ron van Uden in de 65e minuut, net naast overigens, leek de omslag te brengen. Want vijf minuten later maakte Boskant de aansluitingstreffer. Uit een corner van Rens van de Wijdeven kopte Roy van der Linden de bal strak tegen de touwen: 2-1. Ondanks het aandringen van Boskant leek de thuisclub de voorsprong over de streep te trekken. Leek, want in de 92e minuut wist Roy bij een scrimmage de gelijkmaker binnen te schieten zodat Boskant toch nog één punt aan haar totaal kan toevoegen.

Vorstenbosch uit 2016_09jpg

Vorstenbosch uit 2016_05jpg
Vorstenbosch uit 2016_02jpg

Aanstaande zondag speelt Boskant thuis tegen Keldonk. Er zal gewonnen moeten worden om een plaats in de top 5 vast te houden. Dat zoiets niet vanzelf komt, is gebleken uit de wedstrijd tegen Vorstenbossche Boys!

Boskant 2 verloor haar ongeslagen status door een 0-4 thuisnederlaag tegen de huidige koploper ASV’33 2. Voor het 2e team staat voor aanstaande zondag de wedstrijd tegen dorpsgenoot Nijnsel 3 op het programma, een echte derby dus.

Stand per 9 oktoberJPG