Estria en Boskant delen de punten

maandag 09 mei 2016

Onder zomerse omstandigheden hebben Boskant en Estria in hun voorlaatste competitiewedstrijd de punten eerlijk verdeeld. Scheidsrechter Celik had een relatief gemakkelijke middag en beëindigde de matte wedstrijd, voor beide teams stond er niet echt iets meer op het spel, met een 2-2 eindstand.

De thuisclub dat het in deze wedstrijd moest stellen zonder topscorer Jeroen Peters (geblesseerd) begon wat beter aan de wedstrijd dan Boskant. De eerste 20 minuten waren voor de thuisclub, maar in de rest van de eerste helft had Boskant het betere van het spel.  De enkele kans die beide teams voor rust creëerden werd niet benut zodat de ruststand dubbelblank bleef.

Na rust hoefden de toeschouwers zich echter niet te vervelen, toen werd er wel gescoord. Boskant nam daarbij het voortouw. Bij een corner, in de 52e minuut, kwam Rob van der Heijden attent voor z’n tegenstander en kopte de bal keurig in de lange hoek binnen: 0-1.

Estria uit_04jpgDe 0-1 voor Boskant is een feit!

Die voorsprong was maar van korte duur, want nauwelijks een kwartier verder stond er een 2-1 stand op het scorebord. Na een snel genomen vrije trap en een prima één-twéé zorgde Roy Hurkens, vrij voor Boskant doelman Tom van der Heijden, voor de 1-1 en 10 minuten later had Milan Derksen de bal bij de 2e paal zomaar voor het intikken nadat een strak genomen vrije trap (op de achterlijn) van Jordy Hurkens door zowel voor- als tegenstanders werd gemist.

Estria uit_01JPGRoy Hurkens schiet namens Estria de 1-1 binnen

Boskant wist, na de ingelaste drinkpauze, de rug toch nog één keer te rechten. In de 80e minuut kon een hoekschop door de verdediging van de thuisclub niet voldoende worden weggewerkt, waarna Geert van Gils de teruggelegde bal van Rens van de Wijdeven strak tegen de touwen schoot. Heel veel meer gebeurde er daarna niet meer, mede omdat het verloop van de strijd om de landstitel vanaf de zijlijn ook de spelers ter ore kwam.

Estria uit_03jpg
Estria uit_05jpg
Foto's:Matt Gerrits Estria

Boskant 2 heeft zich door een 1-1 gelijkspel tegen DVG knap weten te handhaven in de reserve klasse 3G. Na 8 wedstrijden had het team slechts 4 punten en stond daarmee laatste in periode 1. Nu, 14 wedstrijden verder, staat Boskant 2 op de 9e plaats met 30 punten, voldoende om verlost te zijn van degradatiezorgen.

Met slechts nog enkele inhaalwedstrijden op het programma (Boskant 6 en dames) zijn de competities voor onze seniorenleden beëindigd. Boskant 3 zit nog op het vinkentouw voor wat betreft het kampioenschap, maar is afhankelijk van de uitslag van de wedstrijd die voor Schijndel 5 nog op het programma staat ( tegenstander Ollandia 2). Boskant 6 heeft nog één wedstrijd op het programma, maar heeft, mede door een afgetekende overwinning van 1-7, afgelopen zondag het kampioenschap in de reserve 6e klasse 45 al uitgebreid gevierd!

Uitslagen senioren
Estria 1–Boskant 1 2-2, Boskant 2-DVG 2 1-1, VOW 2-Boskant 3 2-2, WEC 4–Boskant 4 1-3, Boskant 5 – Rhode 9 0-6, VOW 4-Boskant 6 1-7

Uitslagen jeugd
SPV A1–Boskant A1 3-3, Boskant D2M–NLC ’03 D3M 3-0

Standenlijst per 9-5-2016JPG

Voor meer details klik op onderstaande link.