Eindelijk weer eens de volle winst

maandag 16 maart 2015

Boskant heeft goede zaken gedaan door de uitwedstrijd tegen NLC’03 met 1-2 te winnen. Er zijn nog 7 wedstrijden te spelen, dus klassenbehoud zou toch eigenlijk geen discussie meer moeten zijn.  Het werd overigens weer eens tijd voor een overwinning; voor de vorige moeten we terug naar 26 oktober 2014 toen de thuiswedstrijd tegen VOW met 1-0 werd gewonnen!

Het was afgelopen zondag een lastige wedstrijd met 2 verschillende helften. Lastig vanwege de omstandigheden, er stond een stevige en koude oostenwind in de lengte over het veld en het veld zelf was hard, waardoor er door de stuiterende ballen flink wat vaardigheid werd gevraagd van de spelers. Verschillend omdat beide teams één helft domineerden.

NLC’03 had voor rust het windvoordeel en was, in combinatie met veel inzet, dan ook de bovenliggende partij. In de 23e minuut kwam de thuisclub op voorsprong. Een vrije trap werd, nadat de bal door enkele personen gemist was, onhoudbaar door Niek van Sonsbeek binnen getikt: 1-0. Heel veel kon Boskant er niet tegenover stellen, al hadden enkele goede aanvallen over links wel wat meer verdiend. De kopbal van Rens vd Wijdeven in de 26e minuut na een voorzet van Frank van der Heijden bijvoorbeeld, was wel snoeihard, maar miste helaas richting.

NLC-Boskant_04 sitejpgHenry: Frank moet nog meer opkomen!

Na rust kantelde de wedstrijd zoals dat zo mooi heet. Boskant ging duidelijk beter voetballen en het spel verplaatste zich steeds meer richting NLC’03 doel. Al na enkele minuten leek de gelijkmaker in de maak, maar de voorzet van Frank was voor Pieter van de Warenburg net iets te hard. Eén keer nog, in de 50e minuut was er gevaar voor het Boskant doel. Opnieuw na een vrije trap, maar gelukkig ging de bal een decimetertje naast. Ondanks stevig aandringen van Boskant viel de gelijkmaker pas in de 71e minuut. Na een snelle spelhervatting van Boskant doelman Erwin Brouwers stuiterde de bal over de NLC verdediging waardoor Pieter met de bal aan de voet richting NLC doel konden oprukken. Z’n pass werd door Roy van der Linden gecontroleerd en breed gelegd op invaller Thijs Hanegraaf die beheerst binnentikte: 1-1. Boskant bleef de betere ploeg en ging uitdrukkelijk op zoek naar de winnende treffer. In de 82e minuut viel die ook. Na een diepe pass negeerde scheidsrechter Straatman het vlagsignaal van grensrechter Reijnders van NLC’03 waardoor Pieter vrij baan kreeg richting NLC’03 doel. Pieter maakte dit buitenkansje prima af en plaatste de bal zuiver voorbij doelman Thomas Fransen, waardoor de 1-2 zege een feit werd.

NLC-Boskant_05 sitejpgHier was doelman Fransen nog de baas, maar enkele minuten later zou toch de 1-1 op het scorebord verschijnen!

NLC-Boskant_06 sitejpgVeel fysiek "vermogen" bij de thuisclub

NLC-Boskant_07 sitejpgGeert moet constateren dat de bal net naast zal gaan!

Volgende week speelt Boskant eindelijk weer eens een thuiswedstrijd en treft dan FC Schadewijk als tegenstander. De uitwedstrijd, tegen een technisch verzorgd spelende tegenstander, werd een 1-1 gelijkspel. Eigenlijk onbegrijpelijk dat de ploeg uit Oss op dit moment de 3e plaats van onder bezet. Boskant zal opnieuw de mouwen moeten opstropen om de punten in eigen huis te houden!

Uitslagen senioren
NLC”03 1-Boskant 1 1-2