Einde van een tijdperk

dinsdag 06 juni 2023

Op tweede Pinksterdag 2023 werd niet alleen de laatste thuiswedstrijd van ons eerste elftal dit voetbalseizoen gespeeld, maar werd ook een tijdperk  afgesloten: we gaan stoppen met het heffen van entreegelden.

Bijna 60 jaar geleden timmerde Ad van der Velden het eerste entreehok in elkaar dat gebruikt werd op ons toenmalige sportpark "d'n Bult". Onze allereerste cassiëre was Bertha de Beer. De cirkel is nu rond want ook één van de allerlaatste kassadames heet Bertha; Bertha van der Heijden wel te verstaan. Samen met Jeanne van Uden en Annemarie Rovers heeft zij de laatste entreegelden geïnd. Annemarie Rovers verdient een speciale vermelding want zij heeft deze functie maar liefst 37 jaar vervuld! Sinds het seizoen 1986/1987 toen zij het stokje van Marinus van der Heijden overnam. Bertha, Jeanne en Annemarie werden natuurlijk voor hun jarenlange verdienste in de bloemetjes gezet.

De reden dat we stoppen met het heffen van entreegelden is dat het geen gewoonte meer is om dit te doen. Daarnaast komen er steeds minder uit-supporters mee met hun club en hebben steeds minder mensen contant geld bij zich. Tenslotte had kartrekker Annemarie sowieso al aangegeven om te gaan stoppen, omdat zij in Sint-Oedenrode gaat wonen. Al deze zaken in overweging nemende was de conclusie om te stoppen met entreegelden heffen onvermijdelijk geworden en is er een einde gekomen aan een jarenlange traditie.

Het zal vreemd aanvoelen volgend jaar als we langs een leeg entreehok het hoofdveld betreden.

IMG_3483jpgIMG_3484jpgIMG_3472jpg