Einde aan zegenreeks Boskant

maandag 21 maart 2022

Na 5 maanden competitie met daarin 8 zeges op rij, kwam er een einde aan de reeks overwinningen van Boskant. Voor rust ging de strijd gelijk op, maar op basis van het spelbeeld in de 2e helft was de 0-3 zege van Avesteyn verdiend. Door de overwinning blijft Avesteyn koploper in de 4e klasse F met Acht en Boskant op de plaatsen 2 en 3.

Boskant gaf het bezoekende Avesteyn voor rust goed partij. Het spel van de gasten oogde wellicht wat verzorgder, maar het meeste gevaar kwam toch op naam van Boskant. In de 16e minuut ging de kopbal van Rob van der Heijden maar enkele centimeters naast en in de 29e minuut hadden Rob en broer Frank pech dat ze de bal bij een corner net niet voldoende onder controle kregen. Net voor de pauze had Boskant geluk dat de harde schuiver van Stan de Laat slechts de paal raakte.

Boskant 1 - Avesteyn 1_2456jpg
Na rust werd al snel zichtbaar dat Boskant het moeilijk zou gaan krijgen. Het spelbeeld veranderde meer in het voordeel van de bezoekers en Boskant moest verdedigend vol aan de bak. In de 51e minuut kwam Avesteyn op voorsprong. Na een door Rens van Vugt scherp aangesneden vrije trap kopte Dries Heerkens op fraaie wijze binnen: 0-1. Bij een misverstand in de Boskant verdediging leek de 0-2 5 minuten later al te vallen, maar doelman Frank Thijssen wist door een ultieme reactie nog juist te redden. In de 64e minuut viel de 0-2 toch. Na een snelle uitval van de bezoekers bereikte de pass van Heerkens de diep lopende Rens van Vugt die de bal snoeihard tegen de touwen schoot. Boskant probeerde nog overeind te krabbeleen, maar heel veel leverde dat niet op, Avesteyn bleef de bovenliggende ploeg. In de 77e minuut ging de wedstrijd definitief op slot. Na een overtreding bij een aanval van de bezoekers ging de bal op de stip. Een klein foutje van de prima fluitende scheidsrechter Schoenmakers, omdat de overtreding net buiten de 16 mtr werd gemaakt. Rik Vissers gaf Frank het nakijken en zorgde aldus voor de 0-3 eindstand. Aanstaande zondag moet Boskant op bezoek bij het op de onderste plaats vertoevende EMK. Op basis van die positie een tegenstander waartegen drie punten gehaald zouden moeten worden. Wie weet, voetbal blijft voetbal!

Boskant 1 - Avesteyn 1_2458jpg
Boskant 1 - Avesteyn 1_2459jpg