DVG 1 – Boskant 1 doelpuntrijk bekerduel

dinsdag 03 september 2019

De eerste ‘serieuze’ wedstrijd, het bekerduel tegen DVG 1 is voor Boskant 1 teleurstellend verlopen. Boskant kwam nog wel op voorsprong, maar daarna waren de kansen vooral aan de thuisclub besteed.

Al na 6 minuten stond de 0-1 op het scorebord. Een goede actie over links werd door Aimé afgesloten met een snoeihard schot dat door de doelman van de thuisclub niet goed verwerkt werd. Emiel was er als de kippen bij om de bal binnen te schuiven. Binnen 15 minuten was de voorsprong echter veranderd in een 3-1 achterstand. In de 14e minuut werd een fout op het middenveld keihard afgestraft (1-1), in de 18e minuut werd een voorzet van DVG in eigen doel gekopt (2-1) en in de 20e minuut ging de bal na een overtreding binnen de 16 op de stip (3-1). Tussendoor had Boskant nog een levensgrote kans op een tweede doelpunt, maar de eindpass van Mark miste de juiste richting. DVG beschikt over enkele snelle voorhoedespelers. Dat leidde in de 43e minuut tot de 4e treffer: 4-1. Op slag van rust viel er nog een goal. Deze keer voor Boskant via Maarten, zodat de ‘acteurs’ met een 4-2 stand aan de thee konden.

Na rust was Boskant lange tijd de betere ploeg. Na een gemiste kans in de 56e minuut (Steff te zacht ingeschoten) knalde Aimé in de 67e minuut de aansluitingstreffer tegen de touwen: 4-3. In de 77e minuut leek de gelijkmaker in de maak. Na een goede actie van Rens tot op de achterlijn kon Emiel de teruggelegde bal echter niet tot doelpunt ‘verheffen’. DVG was effectiever. Een foutje in de verdediging bij Boskant werd 1 minuut later genadeloos afgestraft: 5-3. Er leek iets te knakken bij Boskant. DVG nam opnieuw de regie en bracht door twee doelpunten de eindstand op 7-3.

Dat de bekerwedstrijd voor Boskant 2 met Rhode 2 als tegenstander een lastige zou worden, was vooraf wel duidelijk. Rhode 2 bleek ook een maatje te groot en besliste het duel met een 4-0 score in haar voordeel.

De volgende tegenstander in de beker voor Boskant 1 is Avanti’31 1 dat haar duel, thuis tegen Irene 1, met 4-2 winnend afsloot. Boskant 2 krijgt DVG 2 op bezoek dat in haar 1e bekerduel tegenstander Nijnsel 2 met 3-0 klopte.

DVG uit sept 2019_5576jpg
DVG uit sept 2019_5594jpg