Duel Tivoli 1 – Boskant 1 eindigt in een gelijkspel

zondag 27 november 2022

In een rechtstreeks duel om de laatste plek tussen Tivoli en Boskant kwam er geen verandering in de ranglijst. Na 90 minuten voetbal eindigde de wedstrijd in een 1-1 gelijkspel.

Heel spectaculair verliep de eerste helft niet. Beide teams speelden behoudend met als doel vooral geen achterstand op te lopen. Toch kreeg Boskant wel enkele goede kansen om de score te openen. Maar ook deze wedstrijd bleek scoren moeilijk, zodat de rust werd bereikt met een 0-0 tussenstand.

Tivoli startte na rust duidelijk “agressiever” wat in de 48e minuut bijna het openingsdoelpunt op leverde. Tivoli speler Luc Verbeek had pech dat zijn inzet slechts de paal raakte. De druk van de thuisclub hield aan en leverde in de 65e minuut een voorsprong op. Na een snel genomen vrije trap en even wat minder aandacht bij de Boskant verdediging was Youness Bazharr er als de kippen bij om de 1-0 binnen te schieten. Boskant reageerde geschrokken en ging fanatiek op zoek naar de gelijkmaker. Na een goede pass op Frank van der Heijden kon die worden bijgeschreven. Vrij voor doelman Carmona Zambrana faalde hij niet en plaatste de 1-1 tegen de touwen. Boskant drong hierna nog aan om er meer uit te halen, maar kreeg geen grote kansen meer. Bijna nog ging het mis, toen de thuisclub bij een hoge voorzet wist te scoren. Het feest ging voor de thuisclub helaas niet door omdat een goed en attent fluitende scheidsrechter den Hollander bij het duel wat vooraf ging een aanvallende overtreding had geconstateerd. Toch weer een puntje er bij!
Op zondag 4 december speelt Boskant 1 thuis tegen Pusphaira 1.

Boskant 2 haalde, door een 3-4 overwinning uit tegen Hedel 2, ook de eerste punten. Het heeft even geduurd, maar het begin is dus gemaakt!

Bewerkt Tivoli 1 - Boskant 1_5276 jpg
Bewerkt Tivoli 1 - Boskant 1_5278 jpg