Boskant zakt terug naar de middenmoot

maandag 14 maart 2016

Het is Boskant niet gelukt om in de uitwedstrijd tegen SCMH het tij te keren. Bij het laatste fluitsignaal van scheidsrechter van Tol stond het 2-1, zodat Boskant met lege handen huiswaarts kon.

De belangrijkste conclusie van de neutrale toeschouwer zal zijn dat het Boskant op dit moment niet echt lukt om de tegenstander ‘pijn’ te doen. Echt uitgespeelde kansen worden nauwelijks gecreëerd, vaak is de eindpass te onzuiver en door het vele balverlies achter en op het middenveld moet er telkens weer heel veel energie worden verbruikt om de bal in het bezit te krijgen.

De eerste helft ging uiteindelijk toch redelijk gelijk op zodat de teams met een 1-1 ruststand de theepauze ingingen. Het eerste gevaar kwam van Boskant. Al in de 3e minuut schoot Rens van de Wijdeven een afgeslagen corner door een woud van benen strak op doel. Zonder resultaat, want via een van de verdedigers werd het opnieuw een corner. In de 18e minuut was SCMH dicht bij de openingstreffer. Boskant doelman Tom van der Heijden wist de goed ingeschoten vrije trap van Bob van den Berg echter uitstekend tot corner te verwerken. Uitstel van executie bleek, want diezelfde Bob van de Berg kopte de bal 30 seconden later tegen de touwen: 1-0. SCMH bleef de bovenliggende partij en Boskant had het vooral aan Tom te danken dat de achterstand niet verder op liep. In het laatste kwartier kwam Boskant wat beter in de wedstrijd. In de 34e minuut leverde een goede aanval bijna de gelijkmaker op. Brett Veldkamp raakte de bal net niet voldoende zodat hij het doel een tiental centimeters miste. In de 42e minuut kwam de gelijkmaker toch. Na een scrimmage uit een corner was Brett het meest attent door de bal langs de verraste SCMH doelman Twan Rauh te tikken: 1-1.

SCMH1-Boskant 1_05jpgHelaas zal ook dit duel voor Boskant geen doelpunt opleveren

De 2e helft was nog maar enkele minuten oud toen Tom alweer aan de bak moest. Met een uiterste inspanning wist hij een 2e doelpunt van SCMH te voorkomen. Na een kwartier spelen leek Boskant op weg naar een voorsprong. Na een snelle en goed lopende aanval was de teruggelegde bal van Brett echter niet zuiver genoeg, zodat deze mogelijkheid verloren ging. Na het invallen van Carli van Asseldonk werden de aanvallen van de thuisclub wel wat gevaarlijker. In de 35e minuut gebruikte Carli al z’n routine om in balbezit te blijven; z’n subtiel breed gelegde bal werd door A-junior Pieter van der Velden, koud in het veld, onhoudbaar voorbij Tom geschoten: 2-1. Boskant leek door de 2e treffer verlamd en het mocht van geluk spreken dat de uitslag niet hoger uitviel, want de thuisclub kreeg nog minimaal 3 goede mogelijkheden op een doelpunt!

Volgende week een nieuwe kans. Boskant speelt dan thuis tegen Festilent.

SCMH1-Boskant 1_02jpg
SCMH1-Boskant 1_09jpg
SCMH1-Boskant 1_10jpg
SCMH1-Boskant 1_11jpg

Uitslagen senioren
SCMH 1-Boskant 1 2-1, Rhode 3-Boskant 2 4-1, Boskant 3-Avesteyn 4 1-1, Blauw Geel 9-Boskant 4 3-4, Boskant 5-Heeswijk 5 0-8, Boskant 6-Irene 3 2-2, Tivoli VR2-Boskant VR2 4-2

Uitslagen jeugd
Boskant B1-Ollandia B1 1-0, Gemert C5-Boskant C1 3-4, Boskant D1-Handel D1 7-0, Venhorst E3-Boskant E1G 4-1, WEC F3-Boskant F1G 1-0, Boskant F2G-Blauw Geel F12 0-1

Standenlijst per 14-3-2016JPG

Voor meer details klik op onderstaande link.