Boskant wint met 1-5 uit bij HHC’09

maandag 25 november 2019

De 1-5 eindstand verbloemt dat het voor Boskant toch niet echt een gemakkelijke wedstrijd is geweest. Lange tijd ging Boskant mee in het spel van de thuisclub, zodat er van een overwicht en van goedlopende combinaties nauwelijks sprake was. Uiteindelijk kon Boskant pas in de laatste 10 minuten opgelucht adem halen toen de 1-5 eindstand op het bord verscheen.

Boskant begon goed aan de wedstrijd. Na een passje van Aimé Opheij langs de reeds uitgelopen doelman van de thuisclub schoof Emiel van den Elsen de bal in het lege doel: 0-1. Balverlies in de verdediging van de thuisclub werd in de 19e minuut door Jim van der Zanden attent afgestraft waardoor Boskant op 0-2 kwam. Amper 2 minuten later profiteerde Jorn van Noort van een misverstand in de Boskant verdediging waardoor het verschil weer kleiner werd: 1-2. In de 23e minuut had Boskant vanaf de penaltystip op 1-3 kunnen komen maar HHC'09 doelman Hakan Buyuk stopte de inzet van Aimé Opheij. Vanwege commentaar op de leiding kreeg HHC'09 speler Pim Kivits twee keer geel zodat de thuisclub met 10 man verder moest. Veel voordeel leverde dat in de 1e helft niet op. In de 43e minuut scoorde Boskant opnieuw. Na een strakke voorzet van Rens van de Wijdeven verwerkte doelman Buyuk de bal niet goed waarna Emiel de 1-3 binnentikte.
HHC uit_6878jpg
Het lukte Boskant niet om na de theepauze meer rust en lijn in het eigen spel te brengen. Daardoor bleef de thuisclub lange tijd overeind, overigens zonder zelf echt grote kansen te creëren. In de 82e minuut maakte Rens aan alle twijfel een einde door de bal na een goede passeeractie binnen te schieten: 1-4. In de allerlaatste minuut werd het ook nog 1-5 toen Rens, na een goede steekpass van Roy van der Linden, de bal diagonaal voorbij doelman Buyuk schoot.

Aanstaande zondag komt VOW op bezoek. Een bekende tegenstander! Boskant bezet op dit moment plaats 6 op de ranglijst, 2 punten achter VOW. Dus de doelstelling voor zondag is helder, wil Boskant nog in de bovenste helft mee blijven doen! Voor Boskant 2 helaas opnieuw een nederlaag. Uit tegen Festilent 2 werd het 6-2. Zondag komt Avanti’31 2 op bezoek. Opnieuw een zware klus dus.

HHC uit_6879jpgHHC uit_6898jpgHHC uit_6896jpgHHC uit_6901jpgHHC uit_6905jpgHHC uit_6909jpg