Boskant wint in een spannend duel met 4-3 van WHV

maandag 21 september 2015

Boskant heeft deze middag tot dik op de bodem moeten gaan. Deels had dat te maken met de instelling van het team voor de rust, maar deels ook met het spel van WHV. Na de theepauze kwam Boskant sterk terug en wist in een spannende slotfase een 4-3 voorsprong over de streep te trekken.

Het was echt een wedstrijd met twee helften. WHV begon met veel energie aan de wedstrijd, terwijl de thuisclub nog aan de oplader leek te liggen. Al na twee minuten kwamen de bezoekers op voorsprong. Na een snelle uitval en een overtreding op Yorick van de Rakt ging de bal op de stip. Geen probleem voor Thijs Lunenburg die doelman Tom van der Heijden van Boskant kansloos liet: 0-1. Boskant had het er maar moeilijk mee en kreeg weinig vat op het snelle counterspel van WHV. In de 21e minuut leek WHV de voorsprong te verdubbelen; Boskant had geluk dat Marco Lunenburg iets te gretig was en zich in buitenspelpositie bevond toen hij de bal na een snelle uitbraak binnenschoot. In de 27e minuut had hij echter wel succes. Na een slalom door de Boskant verdediging punterde hij de bal strak voorbij Tom: 0-2. Heel even veerde Boskant op. De voorzet die Roy van der Linden in de 29e minuut gaf, leverde nog niets op, maar de actie van Maikel Merks, twee minuten later, werd door hemzelf keurig afgewerkt: 1-2. Daarna doofde het vuurtje weer en was WHV opnieuw de bovenliggende partij. Bijna nog, in de 38e minuut, was Yorick van de Rakt dicht bij de 1-3, maar Tom wist de bal met een knappe actie tot corner te werken.

WHV thuis 2015_04 sitejpgVoor rust waren de bezoekers de bovenliggende partij

Boskant kwam als herboren uit het kleedlokaal. Al na vier minuten kwam de thuisploeg op gelijke hoogte door een schuiver van Brett Veldkamp. Een klein beetje mazzel dat de bal nog van richting werd veranderd zodat WHV doelman Jaap de Wit kansloos was: 2-2.
Daarna was Boskant ruim een half uur heer en meester. In de 55e minuut leek de voorsprong in de maak, maar de inzet van Maikel Merks (met links) was een eenvoudige prooi voor de WHV doelman. In de 60e minuut kwam Boskant op voorsprong. Een scherp aangesneden corner van Roy werd door Frank van der Heijden snoeihard binnen gekopt: 3-2. In de minuten die volgden kroop WHV tot twee keer door het oog van de naald, maar doelpogingen van de Boskant aanvallers vonden altijd wel een been of een reddende hand van de doelman op hun weg. Pas in de 69e minuut kwam Boskant op 4-2. Een goede dieptepass van Brett werd door Maikel opgepikt en feilloos voorbij doelman de Wit geschoten: 4-2. WHV gaf echter niet op en ging met veel energie op zoek naar de aansluitingstreffer. In de 86e minuut kwam die er ook. Met een halve omhaal wist Marco Lunenburg de bal over Tom te werken: 4-3. Ondanks de druk op het Boskant doel bleef het echter hierbij zodat Boskant met 9 uit 3 fraai aan kop gaat in de 4e klasse H.

WHV thuis 2015_05 sitejpgRens (voor rust) vooral als verdediger

WHV thuis 2015_08 sitejpgNa rust meer ruimte als aanvaller

WHV thuis 2015_09 sitejpgVreugde na de 4-2

Uitslagen senioren