Boskant wint duel ELI met 0-2

dinsdag 10 april 2018

Eindelijk weer eens een heerlijke zomerse dag! Misschien wel te iets te zomers want de spelers van Boskant hadden ruim 20 minuten nodig om in hun ritme te komen. Of zou de kleur van de shirtjes (rood!) nog invloed hebben gehad? ELI was in die periode ook het meest aan de bal, zonder overigens tot goede kansen te komen. De eerste de beste kans voor Boskant, in de 22e minuut, leverde meteen een doelpunt op. De vrije trap van Rens van de Wijdeven werd bij de 2e paal attent binnen geschoven door Rob van der Heijden: 0-1.

ELI uit 2018-4756jpgFelicitaties voor Rob

Zes minuten later kreeg Boskant een goede mogelijkheid op de 0-2.  Na een foutje van ELI doelman Bjorn Mezenberg wist Rens de bal te onderscheppen. Hij gaf de bal goed mee aan Emiel van den Elsen die het projectiel aardig vrij maakte, maar daarna ruim over mikte. Sporadisch lukte het de thuisclub wat meer gevaar te leggen in hun aanvallen. In de 39e minuut bijvoorbeeld moest Boskant doelman Vincent Staals aan de bak bij een vrije trap van Joris Ganzewinkel. De bal belandde in de voeten van Ruben van Hoof die niet kon profiteren en de bal hoog over knalde.

ELI uit 2018-4733jpg
In de 2e helft kwam de thuisclub er niet echt meer aan te pas en waren de beste mogelijkheden voor Boskant. Emiel was in de 54e minuut, na een corner van Rens, dicht bij de 0-2, maar z’n inzet belandde vol op de paal. In de 63e minuut was het wel raak. Na een vrije trap van Joris van der Heijden, vlak bij de cornervlag, knikte Emiel de bal voorbij doelman Mezenberg: 0-2. In de 75e minuut had Joris de 0-3 op de schoen. Een strakke voorzet van Jim van der Zanden werd door hem van dichtbij ingeschoten, maar doelman Mezenberg wist de bal met een reflex uit het doel te ranselen. Heel veel meer gebeurde er niet meer in de laatste 10 minuten. De 0-2 voorsprong kwam niet meer in gevaar zodat Boskant drie punten toevoegt aan haar totaal en daarmee toch nog zicht houdt op een plaats in de top drie.

Voor meer info over de klasse 4G klikt u op onderstaande link:
www.amateurvoetbaleindhoven.nl

Aanstaande donderdag speelt Boskant thuis een inhaalwedstrijd tegen Boxtel 1; aanstaande zondag staat de uitwedstrijd tegen koploper Wodan op het programma.

ELI uit 2018-4737jpg
ELI uit 2018-4746jpg
ELI uit 2018-4759jpg
ELI uit 2018-4772jpg
ELI uit 2018-4775jpgDe wedstrijd gaat op slot: doelpunt Emiel na voorzet Joris

Boskant 2 deed ook goede zaken door Heeswijk 2 met 2-0 te kloppen. Daardoor bezet het team met 16 punten de 8e plaats op de standenlijst. Een prima uitslag die veel vertrouwen geeft voor de wedstrijden die nog op het programma staan.
Ook ons damesteam zit duidelijk in de lift. Tegen SBC VR2 werd het liefst 7-1!
Het was voor (bijna) de gehele senioren afdeling sportief gezien trouwens een uitstekende zondag. Alle teams behaalden de volle winst, uitgezonderd Boskant 5 (vrij) en Boskant 6 (tegenstander Irene 2)!