Boskant veteranen winnaar van

zondag 30 augustus 2015

De weergoden hadden het beste voor, afgelopen zaterdag 29 augustus. Een prima dag om buiten te zijn.
Maar ................... ze hadden duidelijk geen rekening gehouden met de zware arbeid die zo'n 65 veteranen die middag op de nieuwe kunststof grasmat bij v.v. Nijnsel te verrichten hadden!

De Nijnsel veteranen wilden hun 50 jarig jubileum delen met de leeftijdsgenoten van Boskant, Rhode en Ollandia. Een leuk idee dat volle instemming vond.
En omdat er na de sportieve optredens nog tijd, en vooral voldoende adem over moest zijn om (de) oude herinneringen nog weer eens op te halen, en de spieren niet teveel te belasten, waren de wedstrijden (flink) ingekort.

2015 Veteranen Nijnsel deelnemende teams_01 sitejpg
Eerlijk gezegd hadden de wedstrijden, als er al sprake was van een haardos, een hoog grijs gehalte. Dat mag zeker niet gezegd worden van technische vaardigheden die nog steeds in ruime hoeveelheid aanwezig bleken, ook bij degenen die voor deze wedstrijd de kicks weer uit de wilgen hadden gehaald.
Heerlijk om daarvan te genieten, ook al werd zo nu en dan zichtbaar dat het lijf niet altijd wilde wat de eigenaar bedacht had!

Er was een winnaar. De Boskant veteranen wonnen hun 1e wedstrijd tegen het thuisfront met 2-1 en wisten daarna in de "finale" buurtgenoot Rhode met 1-0 te verslaan! De thuisclub moest genoegen nemen met de 4e plaats, omdat Ollandia in de "troostfinale" iets te sterk bleek.

Daarna was het nog een hele poos heel gezellig in en bij de kantine van vv Nijnsel. Op basis van de verhalen over de gezellige 3e helft, is duidelijk dat Boskant bij lange na niet de enige winnaar was!!