Boskant verslaat DOSL met 1-2

maandag 11 april 2022

Het was in feite een rare wedstrijd deze middag. De 1e helft was DOSL de bovenliggende partij met kansen om Boskant al op een grote achterstand te zetten. Na de theepauze en enkele “verrassende” omzettingen kwam de thuisclub er nauwelijks meer aan te pas en wist Boskant zelfs te winnen!

Met een tweetal snelle spitsen en veel lange ballen bij DOSL had Boskant het achterin maar moeilijk. Al na 2 minuten dook Maikel Steeghs vrij op voor doelman Frank Thijssen, die attent reageerde en de bal van de schoen plukte. In de 38e kreeg Maikel opnieuw een (levens)grote kans maar voor open doel ‘tilde’ hij de bal over het doel. Drie minuten later was het wel raak. Na een diepe pass was Maikel de verdedigers van Boskant te snel af. Deze keer ook geen kans voor Frank, die de bal in de benedenhoek zag verdwijnen: 1-0. In de 45e minuut was de thuisclub dicht bij de 2-0. Maar met een uitstekende reactie wist Frank de schuiver van Martijn Bax nog tot corner te verwerken.

DOSL 1 - Boskant 1 10 april 2022_2889jpg
Boskant begon de 2e helft dus met een aantal opvallende omzettingen. Vooral bedoeld om weerstand te kunnen bieden aan de overmacht van de thuisclub. Met snelle (voorhoede)spelers in de eigen achterhoede werd het al snel een andere wedstrijd. Toch had de thuisclub in de 47e minuut de voorsprong kunnen vergroten. Martijn Bax had de pech dat zijn inzet op de lat eindigde.

Daarmee, en dat bleek later pas, was het voor de thuisclub voorbij. Boskant werd sterker. In de 58e minuut leidde dat tot de gelijkmaker. Brett Veldkamp, na rust verhuisd van laatste man naar spits, maakte de bal handig vrij en schoot strak binnen: 1-1. Boskant bleef kansen creëren. In de 78e minuut kwam Glenn van der Heijden maar een teenlengte tekort na een door Brett teruggelegde bal en in de 82e minuut was een redding van DOSL doelman Verstappen nodig om de inzet van Aimé Opheij uit de kruising te tikken. In de 88e minuut viel de beslissing. Na een indrukwekkende solo lukte het Aimé nog om de bal vanaf de achterlijn terug te leggen. Voor de voeten van Glenn Saris die daarmee zijn invalsbeurt “opsierde” met de winnende treffer: 1-2.

Boskant bezet mede door deze overwinning nog steeds plek 3 op de ranglijst. De volgende uitdaging, op paasmaandag, is de uitwedstrijd tegen VOW. De thuiswedstrijd (september 2021) werd een 2-0 overwinning voor Boskant.

DOSL 1 - Boskant 1 10 april 2022_2903jpg
DOSL 1 - Boskant 1 10 april 2022_2932jpg