Boskant verliest aansluiting met top 2

zondag 21 februari 2016

Door de 1-0 nederlaag op tegenstander FC Schadewijk is de achterstand op de top 2 opgelopen tot 11 punten. Weliswaar met nog één wedstrijd tegoed, maar die moet ook nog maar gewonnen worden! Tegenstander is namelijk SES dat samen met Boskant een gedeelde 3e plaats in neemt. SES heeft nog twéé wedstrijden tegoed, dus heeft op dit moment de betere papieren! Aanstaande zondag 28 februari komt er meer duidelijkheid; dan staat de inhaalwedstrijd SES 1-Boskant 1 op het programma.

Terug naar de wedstrijd. De omstandigheden om een goede pot op het veld te leggen waren voor beide teams niet echt ideaal. De temperatuur was prima, maar de strakke wind dwars over een ongelijk veld (opgelopen tijdens de thuiswedstrijd vorige week zondag) maakte goede passing lastig. De thuisclub bleek daar minder moeite mee te hebben dan het bezoekende Boskant want de bal ging met tijden goed rond. Voor rust ging het lange tijd gelijk op. De thuisclub was weliswaar meer in balbezit maar dat had ook alles te maken met de manier waarop Boskant haar tegenstander bij balverlies partij gaf. In de 20e minuut kreeg de thuisclub een goede mogelijkheid om op voorsprong te komen. Na een onverwachte stuiter kwam FC Schadewijk spits Muhammed Aslan oog in oog met Boskant doelman Tom van der Heijden maar z’n vizier stond te hoog afgesteld zodat de bal ruim over ging. Boskant kreeg daarna ook nog enkele kleine kansjes, maar de doelpogingen misten de goede richting. Geen 0-0 halverwege, want net voor rust kwam de thuisclub op voorsprong. Na een goede redding van Tom bleef de bal in het strafschopgebied “hangen”. Aarzelend optreden in de Boskant verdediging werd door een alert reagerende Muhammed Aslan afgestraft: 1-0.

20160221 FC Schadewijk uit_01jpg
De eerste goede kans na rust was voor Boskant. Na een goede aanval in de 50e minuut werd de bal door Maikel Merks goed teruggelegd, maar doordat de vervolgpass van Roy van der Linden onzuiver was, ging deze mogelijkheid verloren. In de periode daarna was de thuisclub lange tijd de bovenliggende partij. Doelman Tom van der Heijden groeide uit tot held van de middag. Met fantastische reddingen op inzetten van Mitch Gielis, Tom Vos en Serkan Özkiyikçi wist hij de 1-0 op het scorebord te houden. Voor z’n medespelers een extra stimulans om op zoek te gaan naar de gelijkmaker. Het lukte Boskant echter niet om die te produceren, al was Maikel er in de 84e minuut dicht bij. Na een aantal Schadewijk spelers omspeeld te hebben, werd hij binnen de 16 gehaakt. Duidelijk penalty volgens de Boskant aanhang, maar een overigens goed fluitende scheidsrechter van der Ven weigerde de bal op de stip te leggen. Het zou gezien de vele kansen voor de thuisclub misschien niet verdiend geweest zijn, maar dat is duidelijk gespreksstof voor de 3e helft.

20160221 FC Schadewijk uit_02jpg
20160221 FC Schadewijk uit_03jpg

Uitslagen senioren
FC Schadewijk 1-Boskant 1 1-0, Lierop 2-Boskant 2   1-1

Uitslagen jeugd
ZSV A2–Boskant A1 5-0, Boskant B1–Rhode B4 2-0, Boskant C1–Rhode C4 2-2, Boskant D1–Erp D2 2-1, Avanti E4–Boskant E1 7-1, DVG F3–Boskant F1G 0-1, Boskant F2G–SCMH F2 1-0

Standenlijst 21-2-2016JPG
Voor meer details klik op onderstaande link.